سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 71943
منبع : خبرگزاری فارس
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی صورت می‌گیرد

رونمایی از 10 نوع دستاورد علمی مرکز دایرة المعارف علوم عقلی

قم نيوز : رئیس مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی از رونمایی از 10 نوع دستاورد علمی این مرکز در روز 22 آذر ماه امسال خبر داد.
رونمایی از 10 نوع دستاورد علمی مرکز دایرة المعارف علوم عقلی
رونمایی از 10 نوع دستاورد علمی مرکز دایرة المعارف علوم عقلی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام احمد ابوترابی با اشاره به رونمایی از 10 نوع دستاورد علمی مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی اظهار کرد: این مراسم روز 22 آذر ماه ساعت 8:30 در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی واقع در بلوار جمهوری برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیام آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی از برنامه‌های این همایش است و همچنین در بخشی از این برنامه از آثار مرکز رونمایی می‌شود.

رئیس مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی با اشاره به رشته‌های ویژه فعالیت‌های پژوهشی گفت: پژوهش‌هایی در قالب رشته‌های علمی منطق، فلسفه، کلام، عرفان عملی و نظری، فلسفه اخلاق، حقوق، سیاست، دین و فرق و مذاهب کلامی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصطلاح نامه فلسفه سیاسی، اصطلاح‌نامه فلسفه اخلاق، اصطلاح‌نامه معرفت‌شناسی ویرایش دوم و معجم موضوعی فلسفه اسلامی از جمله آثاری است که در این مراسم رونمایی می‌شود.

ابوترابی پرونده‌های علمی فلسفه اسلامی به صورت نرم‌افزاری، کتاب‌شناسی تفصیلی فلسفه اسلامی، کتاب‌شناسی تفصیلی تاریخ عرفان اسلامی و کتاب‌شناسی اجمالی منابع لاتین علوم اسلامی را از دیگر آثار ذکر کرد.

وی با اشاره به شیوه‌نامه نگارش دایرة المعارف علوم عقلی گفت: امکان شیوه پژوهش در علوم عقلی، روش تدوین و مدخل‌یابی، اصطلاح‌یابی و تدوین اصطلاحات علوم عقلی و شیوه مدخل‌گزینی در فعالیت‌های این مرکز فراهم شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdsn05.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما