يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 72115
منبع : خبرگزاری ايرنا

قم بنیانگذار اردوهای جهادی قرآنی در کشور است

قم نيوز : رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، گفت: این استان بنیانگذار اردوهای جهادی قرآنی است و گروه جهادی آن برای نخستین بار درکشور با رویکرد ترویج معارف قرآنی به چندین استان اعزام شده اند.
قم بنیانگذار اردوهای جهادی قرآنی در کشور است
قم بنیانگذار اردوهای جهادی قرآنی در کشور است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید جواد عظیمی روز یکشنبه با بیان اینکه گروه جهادی قاریان قرآن قم متشکل از 27 حافظ، قاری و اعضای گروه های تواشیح و همخوانی است افزود: این گروه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی قم به مناطق محروم استان و کشور اعزام و اقدام به برگزاری محافل قرآن و آموزش های روخوانی و روانخوانی می کند.

وی اظهار داشت: هدف از این گروه های جهادی، آموزش عمومی قرآنی، ایجاد علاقه مندی به کسب معارف این کتاب الهی و همچنین ارتقای معلومات قرآنی اهالی روستاها و مناطق محروم است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، قرائت قرآن را مقدمه فهم این کتاب آسمانی دانست و تاکید کرد: انس با قرآن کریم برکات زیادی دارد که چشاندن لذت قرآن آموزی و انس با آن از جمله اهداف گروه جهادی است.

عظیمی، با بیان اینکه قم منبع مهم تولید اندیشه دینی به ویژه در زمینه مباحث قرآنی است افزود: مناطق محروم این استان نیاز به افزایش سرانه پوشش برنامه های فرهنگی و قرآنی دارند که در سال های اخیر فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور افزایش فعالیت های قرآن آموزی در روستاها و مناطق محروم استان، دوره های آموزش ویژه برای روحانیان مستقر در روستاها برگزار شده است تا برنامه های قرآن آموزی توسط آنان به صورت برنامه ریزی شده، علمی و جهادی در روستاها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت میلاد پیامبراکرم (ص) 20 محفل قرآنی توسط این گروه جهادی در مناطق مختلف استان برگزار شده است ادامه داد: گروه های جهادی قرآنی حرکت مبارکی هستند که نقش مهمی در ترویج معارف قرآنی در سطح روستاها و مناطق محروم دارند به همین دلیل سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال افزایش این گروه هاست.

عظیمی افزود: گروه قاریان جهادی قم تاکنون علاوه بر روستاها و مناطق مختلف استان، به مناطق محروم 
استانهای خوزستان، ایلام، کرمان و کردستان نیز برای ترویج معارف قرآنی اعزام شده اند.

وی با اشاره به ویژه برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: برنامه های مختلف قرآنی در سطح روستاهای استان در نظر گرفته شده است که این ویژه برنامه ها از نهم دی ماه به صورت رسمی در قم آغاز می شود که برگزاری حداقل 10 محفل قرآنی از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcftyde.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما