چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 72236
منبع : خبرگزاری مهر
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران؛

رونمایی نسخه جدید کوثربلاگ/ فعالیت ۱۲ هزار وبلاگ در حوزه خواهران

قم نيوز : نسخه جدید سامانه وبلاگ‌نویسی حوزه‌های علمیه خواهران (کوثر بلاگ) طی مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد.
رونمایی نسخه جدید کوثربلاگ/ فعالیت ۱۲ هزار وبلاگ در حوزه خواهران
رونمایی نسخه جدید کوثربلاگ/ فعالیت ۱۲ هزار وبلاگ در حوزه خواهران
به گزارش قم نیوز در این مراسم دکتر علی طائی‌زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه کوثربلاگ در حال حاضر به یک سیستم فعال در حوزه‌های علمیه خواهران بدل شده است، گفت: این سامانه ضریب نفوذ مناسبی میان طلاب و اساتید دارد.

وی با اشاره به ثبت ماهانه ۷۰۰۰ نظر در ۱۲ هزار و ۳۰۰ وبلاگ حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بر اساس آمار الکسا، در میان سایت‌های حوزه دین در ایران تنها حوزه نت و مجلات تخصصی نور که محتوایی هستند بالاتر از این کوثربلاگ هستند.

طائی زاده ادامه داد: میزان حضور کاربران در این سامانه از ۵ دقیقه در سال های گذشته به ۱۶ دقیقه افزایش یافته است.

وی با طرح این سئوال که با وجود شبکه‌های اجتماعی نقش وبلاگ در عرصه رسانه‌ای چیست، گفت: از نظر تکنولوژی بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ مطالب خود را از طریق سایت و وبلاگ عرضه می‌کنند و حتی شرکت‌های معتبر کامپیوتری مانند گوگل و مایکروسافت از طریق وبلاگ مطالب خود را ارائه می‌کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران مزیت وبلاگ را حضور تعاملی فرهیختگان در آن دانست و افزود: در این فضا است کاربران توانایی نوشتن متن با چند صفحه محتوا را دارند.

طائی‌زاده با بیان اینکه وبلاگ‌ها منشا تغذیه محتوای شبکه‌های اجتماعی هستند، ادامه داد: درکشور ما هم دو سرویس دهنده معروف وبلاگ رتبه ۲۷ و ۴۸ سایت‌های کشور را دارند که نشان دهنده مراجعه فراوان به آنها است.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای طلاب در کوثربلاگ اضافه کرد: این سامانه در جشنواره رسانه‌های دیجیتال رتبه برتر را کسب کرده است و در جشنواره‌های رسانه‌ای دیگر نیز رتبه‌های مناسبی به دست آورده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به میزان مراجعه به کوثربلاگ در مناسبت‌های خاص، گفت: این سامانه در موضوعات مختلف فرهنگی مانند حجاب و تربیت فرزند محل مراجعه فراوانی بوده است که نشان می‌دهد می‌تواند محل مناسبی برای فعالیت تبلیغی باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های نسخه جدید کوثربلاگ از کاربرپسندتر شدن سامانه و ایجاد امکاناتی برای اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه یاد کرد و گفت: امیدواریم با این امکانات سامانه کوثربلاگ ضریب نفوذ بیشتری در فضای فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در فاز بعد این سامانه تولید محتوا از سوی عموم مردم امکان‌پذیر خواهد شد.

در این مراسم همچنین معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت انبیا پیام رسانی بوده است و این کار به طرق مختلفی انجام می‌شده است، گفت: وزن سنگین فضای مجازی نشان می‌دهد هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم، مناسب است.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی ساحت‌های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: به عنوان یک نهاد حوزوی کیفیت حضور ما در فضای مجازی هم بسیار مهم است و با توجه به اینکه فضای مجازی ذائقه سازی می‌کند، باید در این عرصه برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

وی ساحت‌های مختلف حضور حوزه های علمیه خواهران در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای حوزویان هویت ایرانی و اسلامی بسیار مورد توجه است و باید در این فضا اشاعه شود.

وی بر حضور و تولید محتوا در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: باید فضاسازی حضور کیفی حوزه‌های علمیه در فضای مجازی به کل ستاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران واگذار شود تا گرایش به تولید محتوا بیشتر شود و محتوای مناسب‌تری تولید کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjm8ea.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما