جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 72661
منبع : خبرگزاری تسنیم

امام جمعه قم:‌ مسببان وضعیت امروز معیشت مردم باید پاسخگو باشند

قم نيوز : امام‌جمعه قم گفت: اقتصاد برآمده از از اعتماد به دشمنان و دل‌خوشی به اروپا اقتصاد مردم را گرفتار کرده و مسببان وضعیت امروز معیشت مردم باید پاسخگو باشند اما با کمال تأسف خود را مدعی نشان می‌دهند.
امام جمعه قم:‌ مسببان وضعیت امروز معیشت مردم باید پاسخگو باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، با نقل روایتی از رسول گرامی اسلام درباره لزوم رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در این روایت آمده، هرکسی تقوای الهی را رعایت کند، سبب مطیع گشتن دنیا و آخرت برای وی می‌شود.

وی نماز را یکی از عوامل افزایش تقوای الهی دانست و گفت: در روایتی از امام عصر(عج) آمده هیچ‌چیزی مانند نماز بینی شیطان رجیم را به خاک نمی‌مالد.

امام‌جمعه قم یکی از بحث‌های بصیرتی مهم و موردنیاز جامعه امروز را جریان شناسی دانست و افزود: رویکرد نخست جریان شناسی رویکرد حزبی بوده و نگاه حزبی معطوف به کسب قدرت است در این رویکرد احزاب با یکدیگر مسابقه داشته و در پی حفظ و توسعه قدرت کسب‌شده هستند این رویکرد خوب و منطقی نیست.

سعیدی رویکرد دوم جریان شناسی را رویکرد اجتماعی بیان و تصریح کرد: این رویکرد بر پایه نفوذ بر دل‌ها و کسب اعتبار اجتماعی مبتنی است، این رویکرد جاه‌طلبانه بوده و خوب نیست، اما رویکرد سوم نگاه تاریخی بوده که رویکرد منطقی و خوبی است.

وی با انتخاب تفسیر سوره توبه گفت: این سوره بر محوریت جهاد و ولایت جریان‌های زاویه‌دار با این محور را افشا می‌کند، برخی از اسامی که در این سوره افشاشده الفاضحه، المبعشره، برائت، حافره و توبه بوده و مراد از توبه در این سوره توبه از گناه‌های اجتماعی و سیاسی است.

امام‌جمعه قم لازمه برائت از دشمن را دشمن‌شناسی دانست و ادامه داد: مشکل امروز جامعه ما این بوده که برخی دشمن را نمی‌بینند و یا دشمنی دشمنان را جدی نمی‌گیرند، و آسیب‌های جامعه ما از همین‌جا نشأت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: شمشیر اسلام در برابر جابران و مستکبران جهت مبارزه با آن‌ها تیز هست، همچنین نباید قدرت اسلام را به معنای جنگ‌طلبی تفسیر کرد، اسلام در برابر جنگ‌طلبان و آتش افروزان و فتنه‌گران ساکت نخواهد ایستاد و پاسخ محکمی به آن‌ها داده و آن‌ها را از فتنه‌گری و آتش‌افروزی پشیمان خواهد کرد.

سعیدی در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: این ارتحال خسارت بزرگ و جبران‌ناپذیر بوده و این مصیبت جان‌سوز را به صاحب عصر و الزمان(عج) و مقام معظم رهبری، مراجع بزرگوار و بیت شریف ایشان تسلیت می‌گوییم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اقامه نماز بر پیکر این بزرگوار توسط مقام معظم رهبری در تهران، و تشییع و خاک‌سپاری و دفن آیت‌الله هاشمی شاهرودی در قم نشان از جایگاه ویژه و خاص این بزرگوار است، همچنین این شخصیت بزرگوار عمر شریف خود را در دفاع از ولایت‌فقیه و مبانی فقهی و حقوقی صرف کردند بنابراین خدمات شایان این فقیه فرزانه برای حوزه‌های علمیه ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی فقیه نظریه‌پرداز بودند که فقاهت را از تئوری از به صحنه عملی کشاندند، پیشنهاد می‌دهیم نظریه‌های فقهی و اصولی این عالم فقید در حوزه‌های علمیه بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن روز نهم دی روز بصیرت گفت: در قم فاصله نهم دی تا نوزدهم دی‌ماه را دهه بصیرت اعلام کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود در کل کشور نیز این دهه را به‌عنوان دهه بصیرت به‌ویژه برای جوانان اختصاص دهند.

امام‌جمعه قم 9 دی را نمایش غیرت در عرصه‌های مختلف در دفاع از نظام اسلامی و ولایت‌فقیه دانست و افزود: نهم دی صرفاً یک حادثه نبوده و نیست و دشمن بداند هرجایی که به دنبال فتنه‌انگیزی باشد، ملت عزیز ایران با خلق حماسه دیگری آن‌ها را سر جایشان خواهند نشاند.

وی تأکید کرد: فتنه‌گران 88 بارها تلاش کردند که خود را در پست‌های مهم و مدیریتی کشور بازآفرینی کنند، اقتصاد برآمده از اعتماد به دشمنان و دل‌خوشی به اروپا اقتصاد مردم را گرفتار کرده و مسببان وضعیت امروز معیشت مردم باید پاسخگو باشند اما  با کمال تأسف خود را مدعی نشان می‌دهند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: سکوت در برابر فتنه‌گران سبب تضعیف ارزش‌های انقلابی خواهد شد، امروز وظیفه ملت این بوده که از کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده و جبهه‌های مؤمن و انقلابی تقویت و حمایت شوند و در برابر تضعیف ایران اسلامی باید تمام‌قد در برابر دشمنان ایستاد و در این راه از برچسب‌ها و ملامتِ ملامت گران نباید خوف و هراس داشت.

وی در پایان ضایعه دردناک درگذشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفت و افزود: باید علت این حادثه پیگیری شده تا این حوادث دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb80bz.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما