قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سران فتنه همانند نخ تسبیح با متحد و منسجم کردن کامل تمام حرکت هایی که از هم جدا بودند از جمله تیراندازی، آتش زدن و تخریب و ... چتر حمایتی و امنیتی را برای آن ها درست کردند تا با پوشش اعتراضات انتخاباتی عقده های خود را علیه انقلاب، نظام، اسلام و ارزش های مردم بگشایند.
عقده گشایی سران فتنه با پوشش اعتراضات انتخاباتی/ اقتصاد مقاومتی تنها راه بی نیازی کشور است
عقده گشایی سران فتنه با پوشش اعتراضات انتخاباتی/ اقتصاد مقاومتی تنها راه بی نیازی کشور است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری جمعه شب در سلسله نشست های بصیرتی گرامیداشت دهه بصیرت که در مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد ضمن تبریک این دهه که از سالروز بزرگ نهم دی و تا سالگرد قیام خونین مردم قم در نوزدهم دی ماه است، اظهار داشت: بصیرت لازمه اصلی انقلابی بودن است.

وی با بیان این که هر شخصی تعریف جداگانه ای از بصیرت دارد و به نوعی خود را بصیر می دانند، افزود: نزدیکترین واژه به بصیرت، بصر (چشم) است اما حضرت علی (ع) حتی چشم را بصیرت نمی داند و می‌فرمایند: « فقدالبصر اهون من فقد البصیره » چشم نداشتن از بصیرت نداشتن قابل تحمل‌تر است.

 
بصیرت متناسب با تغییر صحنه ها عوض می شود

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بینش و بینایی تفاوت هایی دارند تصریح کرد: برخی چشم و بینایی را دارند اما توانایی دیدن آن چه که لازم است را ندارند و برخی بصیرت را نور می دانند که البته بصیرتی نور است که ریشه در تقوا داشته باشد.

وی بصیرت به معنای سیاسی و اجتماعی را مورد بحث خود قرار داد و افزود: بصیرت همانند یک نور در هر صحنه و عرصه ای متفاوت است، ممکن است فردی در قبل از انقلاب بصیر بوده و با تغییر شرایط در زمان حال بصیرت امروز را نداشته باشد.

ذوالنوری با بیان این که فرزند زمان خویشتن باش برای موضوع بصیرت هم صدق دارد و بصیرت متناسب با هر صحنه ای تغییر می کند، افزود: ابزارها، وسایل ارتباط جمعی، شیوه ها، تاکتیک ها و ...در زمان کنونی بسیار متفاوتند زیرا ممکن است فردی در زمان جنگ فرمانده کارآمدی بوده اما در فتنه بلغزد و فرمانده و رزمنده خوبی نباشد.

 
دشمن بر روی ذهن و تفکر جوانان کشور عملیات روانی انجام می دهد

وی با مرور خاطرات دفاع مقدس و مقایسه امکانات، ابزارها و افراد آن دوره با زمان فتنه و حال، گفت: در دفاع مقدس خط رزمندگان و نوع آرایش با دشمن مشخص بود ولی زمانی که غبار فتنه مملکت را فرا می گیرد، عده ای نقاب بر چهره می زنند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فتنه را مثال فضای مجازی دانست که طرف مقابل (دشمن) را در عالم حقیقی نمی بینیم و با گریم، مشکلات چهره ای خود را پوشانده است و در مقابل داشته های زیبای ما را به نابودی می کشد و فهمیدن این موضوع بسیار سخت است.

وی در خصوص تلاش دشمن در انحراف ذهن و تفکر جوانان بیان داشت: دشمن در فضای مجازی، تبلیغات و عملیات روانی، ولایت فقیه را به گونه ای دیگر برای جوانان معرفی کند و در مقابل صورت های کریه ضد انقلاب و سیاسیون منحط را زیبا و مردمی جلوه می دهند.

ذوالنوری با یادآوری زمانی از تاریخ که دشمن در جنگ جمل با تبلیغات کاری کرد که اگر کسی یک مو از شتر سرخ موی عایشه در میان کفن داشت، عذاب قبر، برزخ و قیامت بر او حرام می شد و یا حتی پهن و پشگل شتر را با تبلیغاتشان خوشبو جلوه می دادند، گفت: دشمن در زمان حال پهن ها و شخصیت های سیاسی معاند را با ابزارها و تبلیغاتی که در اختیار دارد برای جوانان ما خوشبو معرفی می کند.

 
نمازگزاران عزادار حسینی ریشه فتنه گران را نابود کردند

وی توانایی شناخت چهره بدون گریم و نقاب دشمن را بصیرت دانست و ادامه داد: افرادی هستند که خط امام را یدک می کشند و بعد سردمدار فتنه می شوند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس با بیان فرموده امام (ره) که « اگر دشمن از شما تعریف کرد به حقانیت خود شک کنید»، گفت: اگر کسی این جمله امام را متوجه شده بود در فتنه سقوط نمی کرد؛ فتنه گران از حمایت همه رسانه های دشمن برخوردار شدند؛ مورد حمله قرار دادن عزاداران حسینی در آستانه نهم دیماه سبب ریشه کن شدن فتنه گران شد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین خدمت متقابل در فتنه 88 اتفاق افتاد، افزود: سران فتنه بالاترین خدمت را به جریانات ضد انقلاب و اسلام داشتند؛ سران فتنه همانند نخ تسبیح با متحد و منسجم کردن کامل تمام حرکت هایی که از هم جدا بودند از جمله تیراندازی، آتش زدن و تخریب و ... چتر حمایتی و امنیتی را برای آن ها درست کردند تا با پوشش اعتراضات انتخاباتی عقده های خود را علیه انقلاب، نظام، اسلام و ارزش های مردم بگشایند.

 
رهبری و مردم بار نظام را به دوش می کشند

ذوالنوری اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت فشارهایی دانست که امروز بر مردم وارد شده و افزود: امروز افرادی با رأی مردم بر سر کار می آیند که با نظام و انقلاب زاویه دارند و در نتیجه ناکارآمدی را به دنبال دارد؛ اگر مسئولین به اقتصاد مقاومتی معتقد بودند اکنون وضعیت کشور این چنین نبود.

نماینده مردم قم در مجلس با اعتقاد بر این که برخی در کشور کد اشتباه به مردم و جوانان می دهند، بیان داشت: وقتی ملاک هایی را ارائه می دهند به فردی رأی بدهید که اشرافی نباشد و ساده زیست و از جنس مردم باشد به طوری که برادر و اطرافیانش اهل باند و ویژه خواری نباشند و از طرفی دشمن به او امید نداشته و مورد حمایت ضد انقلاب نباشد چرا مرجع رأی دادن ها، آمد نیوز می شود.

وی در خاتمه افزود: وقتی به دشمن اعتماد می کنیم و به ارزش ها و آرمان ها پایبندی نشان نمی دهیم اتفاقات سنگینی در جامعه می افتد وگرنه مردم و رهبر همیشه نقش آفرین بوده اند.

انتهای پپیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchxwnq.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما