دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 73093
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

سالانه باید 40 مدرسه در قم احداث شود

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: با توجه به تعداد دانش آموزانی که هر سال به جمعیت دانش آموزی قم افزوده می شود، سالانه باید 40 مدرسه جدید در این استان احداث شود.
سالانه باید 40 مدرسه در قم احداث شود
سالانه باید 40 مدرسه در قم احداث شود
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام روز دوشنبه درجمع خبرنگاران، افزود: استان قم در سال گذشته 242 هزار دانش آموز داشت که در سالجاری با افزایش 14 هزار تَن به 255 هزار دانش آموز رسیده است.

وی اضافه کرد: با فرض این که هر مدرسه 360 دانش آموز داشته باشد، باید برای این تعداد دانش آموز هر سال حدود 40 مدرسه ساخته شود.

وی بیان کرد: در سال 92 و 93 بر اساس آمار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استان قم از نظر کمبود فضای آموزشی و بالا بودن تراکم دانش آموزی آخرین رتبه کشور را دارا بود.
.
شیخ الاسلام ادامه داد: در چند سال گذشته با تخصیص اعتبار و کمک خیران، مدارسی در مناطق تازه تاسیس از جمله شهرک پردیسان ساخته شد تا قم از نظر سرانه آموزشی ارتقا یابد.

وی گفت: با وجود این فعالیتها، قم به ویژه در برخی مناطق گسترش یافته با کمبود فضای آموزشی مواجه است و نیازمند تدابیر ویژه برای کاهش تراکم دانش آموزی هستیم.

وی افزود: مدارسی که چند سال گذشته احداث شده ، دارای سالن ورزشی است، ولی مدارسی با 50 سال قدمت، فضایی برای ساخت سالن ورزشی ندارد و زنگ ورزش در حیاط مدرسه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان این که سالن های ورزشی مدارس در طول ساعات آموزشی به هیچ نهادی اجاره داده نمی شود، گفت: آموزش و پرورش استان از نظر زیرساخت پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و سالن های ورزشی و استخرهایی در نواحی مختلف احداث شده است.
وی با اشاره به رتبه دوم قم در جشنواره شهید رجایی، گفت: حق مصادره توفیقات استان را نداریم و کسی نمی تواند بگوید در دوره مدیریت من این اتفاقات رخ داده، بلکه این موفقیت به واسطه همت 15 هزار و 500 همکار شاغل است
.
وی افزود: ارتقاء رتبه 11 کنکور به رتبه پنج و کسب برترین استان در زبان انگلیسی در کنکور چهار سال گذشته از دیگر توفیقاتی است که نصیب آموزش و پرورش قم شده است. 

شیخ الاسلام اضافه کرد: با توجه به این که قبولی در 85 درصد دانشگاه ها بدون آزمون و با شرط معدل کتبی امکانپذیر است، تقویت بنیه علمی دانش آموزان از مهم ترین اهداف در مدارس می باشد.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام /110
https://qomnews.ir/vdcbfgbz.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما