پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 73247
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

مرجعیت دینی بانوان هدف حوزه علمیه خواهران است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهرن کشور رسیدن به مرجعیت دینی بانوان را هدف مهم این حوزه بیان کرد.
مرجعیت دینی بانوان هدف حوزه علمیه خواهران است
مرجعیت دینی بانوان هدف حوزه علمیه خواهران است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، راه اندازی این مرکز را قدمی نو و ارزشمند برای ارتقای پژوهشی طلبه‌ها دانست.

وی افزود: در حال مراکز مشاوره تربیتی و آموزشی وجود دارد اما مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی پدیده‌ای بی‌نظیر و قابل تقدیر است.

بهجت‌پور، مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه را مرکزی مهم در شکوفایی ظرفیت‌های ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور دانست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران رسیدن به مرجعیت علمی دینی مسائل مربوط به زنان را هدف مهم این حوزه برشمرد و تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند تمرکز زیاد به مسأله پژوهش است.

بهجت‌پور با بیان این که پژوهش ساده نمی‌تواند برای رسیدن به مرجعیت دینی بانوان کمک کند، از بانوان طلبه خواست که به پژوهش با کیفیت و کاربردی اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه خواهران این است که سعی کرد بانوان بتوانند در خانه خود نیز علم آموزی کنند و در عین حال به فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی خود می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، دسترسی درست به منابع و استادان را یکی از عوامل ترغیب‌کننده طلاب خواهر به پژوهش ذکر کرد و افزود: خروجی آموزش پژوهش‌محور علاوه بر رشد دانش پژوهان باعث تکامل علم نیز می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccmiqm.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما