شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 73319
منبع : خبرگزاری تسنیم

نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون از آغاز به کار این کنگره در قم خبر داد.
نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون در قم برگزار می‌شود
نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون در قم برگزار می‌شود
 به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدباقر ولدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع « نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون» که در سالن جلسات بهشت معصومه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: هم‌زمان با سالروز ولادت عقلیه بنی‌هاشم، به‌صورت رسمی نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون در قم آغاز به کار کرد.

وی با بیان اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به‌عنوان یک رکن رکین مطرح بوده و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا رمز تداوم انقلاب اسلامی است، همچنین  یک راهبرد حقیقی ایرانی و اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: عده‌ای جان پرقابل خود را در طبق اخلاص گرفتند و در درون و یا بیرون از مرزها جان خود را تقدیم اسلام کردند بنابراین باید به این اصل به‌عنوان اصلی اساسی نگریسته شود.

ولدان با اشاره به جایگاه مقاومت و به‌ویژه شهدای مدافع حرم ابراز کرد: تاریخچه جبهه مقاومت را باید در سال 1975 میلادی در لبنان جست‌وجو کرد، که در آن شهید چمران و امام موسی صدر حزب عمل را در راه پیروزی لبنان تشکیل دادند.

وی بیانات مقام معظم رهبری درباره شهدای مدافع حرم را مورداشاره قرار داد و گفت: دفاع از حریم اهل‌بیت(ع)، دفاع از کشور، انقلاب و دین اسلام  و شهادت در غربت سه ویژگی خاص شهدا از دیدگاه مقام معظم رهبری هستند که آن‌ها را از دیگران متمایز کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با اشاره به دسیسه افکنی دشمنان گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن در قلب خاورمیانه سه کشور لبنان، سوریه و عراق را هدف قرار داده و داعش را راه‌اندازی کردند، بنابراین بهترین دفاع در برابر دشمنان تهاجم و فعال کردن دکترین تهاجم است.

ولدان تأکید کرد: نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون با این مبانی فکری و اصولی راهبردی که ذکر شد شروع‌ و یک دبیرخانه دائمی برای شهدای جبهه مقاومت تشکیل‌شده و تداوم خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: سپاه پاسداران علی بن ابی‌طالب استان قم، شورای شهر قم، شهرداری قم، سازمان آرماستان‌های شهرداری قم، مرکز حفظ آثار شهدای قم، بنیاد خاتم‌الاوصیا استان قم، بسیج رسانه استان و شورای سیاست‌گذاری بسیج فاطمیون ازجمله دستگاه‌ها و نهادهایی هستند که در این کنگره همکاری دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcco1qm.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما