يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 73332
منبع : خبرگزاری فارس
حسن عباسی در قم:

اصرارکنندگان بر خصوصی سازی به دنبال کارآمدی نیستند/ کوچک کردن دولت از دفاتر مدیران آغاز شود

قم نيوز : رئیس اندیشکده یقین گفت: کسانی که اکنون دم از خصوصی سازی می‌زنند، به دنبال کارآمدی نظام نیستند، بلکه منافع خود را دنبال می‌کنند، کوچک کردن دولت را باید از دفاتر مدیران و نه کارخانه‌ها شروع کرد.
اصرارکنندگان بر خصوصی سازی به دنبال کارآمدی نیستند/ کوچک کردن دولت از دفاتر مدیران آغاز شود
اصرارکنندگان بر خصوصی سازی به دنبال کارآمدی نیستند/ کوچک کردن دولت از دفاتر مدیران آغاز شود
به گزارش قم نیوز حسن عباسی در نشست آینده راهبردی نظام؛ بیم‌ها و امیدها در مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت با اشاره به عملکرد رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان 30 ساله زعامت ملت بزرگی را بر عهده داشتند و ایران را به آستانه یک تمدن بزرگ رساندند، اما مقام معظم رهبری با وجود مشغله‌های فراوان از تربیت فرزندان خودشان غافل نشدند و ایشان فرزندان خوبی را تربیت کردند، در حالی که بسیاری از رهبران سیاسی در تربیت فرزندان خود موفق نبودند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل ضروری در زمان کنونی، ازدواج زود و فرزند آوری است، رشد جمعیت کشورمان به سمت منفی شدن است و پیری جمعیت از چالش‌های کشورمان در آینده است.

رئیس اندیشکده یقین افزود: رشد بدهی‌ها جزو چالش‌های جهان است، این بدهی‌ها ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه و خلق پول است، آیت‌الله مکارم شیرازی اخیرا در فتوایی خلق پول را مصداق اکل مال به باطل دانست و آن را حرام اعلام کرد.

عباسی خلق پول را خلق بدهی دانست و تصریح کرد: یکی از بحران کشورمان هم افزایش نقدینگی است و نقدینگی در ایران نسبت به پنج سال پیش سه برابر شد، این نقدینگی به سمت هر بازاری برود، آن بازار را متلاشی خواهد کرد، دلیل این مساله خلق پول توسط بانک‌ها بوده است.

وی ادامه داد: آمریکا هفت هزار میلیارد دلار را در خاورمیانه هزینه کرد، اما در نهایت وزیر دفاع آمریکا در هنگام تصمیم ترامپ برای خروج نظامی این کشور از سوریه، استعفا داد، چون خودش را شکست خورده می‌دانست.


حکومت دینی تحت تکفل حوزه است

رئیس اندیشکده یقین افزود: در طول سه دهه اخیر 470 بار سران کشورهای مختلف جهان به دیدار مقام معظم رهبری رفتند، این دیدارها مصداق دیپلماسی علوی است.

عباسی حکومت دینی را تحت تکفل حوزه دانست و تصریح کرد: هر چه که طلاب قوی تری در زمینه فقه حکومتی تربیت شوند، نظام جمهوری اسلامی مسیر رسیدن به تمدن اسلامی را سریع تر طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: کلمه تراز یک کلید واژه در سخنان مقام معظم رهبری است که ایشان ضمن بیان وضعیت موجود، وضعیت مطلوب را مطرح می‌کنند، این ادبیات ناشی از تفکر عاقبت نگر است.

 
مبنای علوم انسانی غربی غیرتوحیدی است

رئیس اندیشکده یقین افزود: مبنای علوم انسانی غربی غیرتوحیدی است که با مبانی اسلامی سازگاری ندارد، علم تراز از نظر مقام معظم رهبری علم توحیدی است، اما مبنای علوم انسانی غربی براساس تثلیث است که نوعی شرک به شمار می‌رود.

عباسی کار اندیشه‌های بنیادین را تربیت انسان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند که انسان‌هایی همچون محسن حججی را تربیت کند که این کار از بقیه نظام‌های سیاسی برنمی‌آید، شهید حججی یک انسان تراز بود که به فرزندش خود می‌گفت به گونه ای زندگی کن که خداوند عاشق تو شود.

وی ادامه داد: لیبرال‌های داخلی تنها به لحاظ ظاهر به لیبرال‌های خارجی شباهت دارند و به همین دلیل این لیبرال‌ها نتوانستند که کاری در ایران انجام بدهند، ولی انقلابی‌های کشورمان واقعی هستند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: یک برنامه جامع 50 ساله در کشور داریم که این برنامه از سال 1394 شروع می‌شود و تا سال 1444 ادامه خواهد داشت، نظام جمهوری اسلامی در طول این برنامه 50 ساله برای ایجاد تمدن اسلامی حرکت می‌کند، دولت بعدی در کشورمان دولت نظام ساز خواهد بود.

عباسی با اشاره به لزوم تربیت کادر برای نظام اسلامی اظهار کرد: باید افرادی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تربیت شوند که برای ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کنند.

وی ادامه داد: انحطاطی که در صدر اسلام به دلیل پرستش هوای نفس به وجود آمد و در نهایت به شهادت امام حسین(ع) منجر شد، ممکن که برای کشورمان ما هم رخ بدهد، البته به آینده نظام اسلامی در ایران بسیار خوش بین هستم.


نظام جمهوری اسلامی در 40 سالگی انقلاب قوی است

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به فاصله طبقاتی در کشور اظهار کرد: در حالی که کشورمان در تحریم قرار دارد، برخی افراد برای خرید گوشی‌های گران قیمت آمریکایی صف می‌بندند.

وی ادامه داد: برخی در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ناامید هستند، اما نظام جمهوری اسلامی به اندازه ای قوی است که محسن حججی‌ها را تربیت کند و شاهد تکثیر تجربه بسیج در کشورهای مختلف جهان هستیم، مردم یمن در اوج گرسنگی در مقابل رژیم سعودی مقاومت می‌کنند.

 
اصرارکنندگان بر خصوصی سازی به دنبال کارآمدی نظام نیستند

رئیس اندیشکده یقین افزود: سیاستمدارانی که برای منافع خود به دنبال مضحکه کردن اسلام و نظام اسلامی هستند را باید بی آبرو کرد، کسانی که اکنون دم از خصوصی سازی می‌زنند، به دنبال کارآمدی نظام نیستند، بلکه منافع خود را دنبال می‌کنند، کوچک کردن دولت را باید از دفاتر مدیران و نه کارخانه‌ها شروع کرد.

عباسی با اشاره به تجربه موفق عدالت خواهی اظهار کرد: طلاب و دانشجویان عدالت خواه در شهر اراک با همراهی امام جمعه آن شهر توانستند که جلوی خصوصی سازی مشکوک پالایشگاه را بگیرند تا تجربه ناموفق خصوصی سازی شرکت هپکو تکرار نشود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchixnq.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما