يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 73341
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار قم:

تمرکز بر پیشگیری آثار بهتری در مبارزه با مواد مخدر دارد

قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: بدون تردید برای مبارزه موثر با مواد مخدر، باید همه توان خود را بر روی پیشگیری متمرکز کرده و میزان تقاضا را در جامعه کاهش دهیم.
تمرکز بر پیشگیری آثار بهتری در مبارزه با مواد مخدر دارد
تمرکز بر پیشگیری آثار بهتری در مبارزه با مواد مخدر دارد
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: مساله درمان در این حوزه، باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، اما تاثیر محدودی دارد و امکانات و اعتبارات محدود را باید بیشتر به سمت پیشگیری سوق دهیم. 
وی با بیان اینکه ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر است، بر ضرورت اجرای برنامه ها و اقدام های فرهنگی مناسب در این راستا به ویژه در مناطق و محله های کمتر برخوردار تاکید کرد. 
وی با اشاره به برنامه ها و اقدام های گوناگون آموزشی و فرهنگ سازی در راستای مقابله با مواد مخدر، تصریح کرد: بخشداری ها و دهیاری های استان قم نیز در جهت تحقق برنامه ها در این حوزه با تمام امکانات و ظرفیت ها به کار گرفته شده اند. 

* فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح سروستان در شهر مقدس قم در جهت افزایش شادابی و نشاط اجتماعی، خاطرنشان کرد: این جشنواره با رعایت تمامی شئونات تاکنون 22 برنامه در شهر قم و چهار برنامه در بخش های استان داشته و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. 
رضا سیار با بیان اینکه امیدواریم دستگاه های اجرایی در تولید محتوای مناسب برای اجرای هرچه بهتر طرح سروستان مشارکت جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: معتادانی که به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده می شوند، باید در بازگشت تحت حمایت اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته و آموزش های لازم به خانواده های آنها داده شود. 

* رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم نیز در این جلسه گزارشی از اقدام ها و برنامه های کمیته فرهنگی و پیشگیری ارائه کرد و گفت: در 6 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 180 هزار تن در کارگاه های آموزشی، نمایشگاه ها، همایش ها، محیط کار و دیگر نقاط، آموزش های لازم جهت مقابله با مواد مخدر را فراگرفته اند. 

*همچنین در این جلسه حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در راستای افزایش نشاط اجتماعی در قم بسیار مورد استقبال قشرهای مختلف مردم قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در صورت برنامه ریزی دقیق و مناسب، دستگاه های اجرایی در این جهت همگرایی و مشارکت حداکثری خواهند داشت. 
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با حضور بهرام سرمست، استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی و نهادهای امنیتی و انتظامی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchzxnq.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما