شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 73608
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله نوری همدانی: انتظارات رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی محقق شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: مقام معظم رهبری انتظار یک تحول بزرگ را در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند و باید فضاهای دانشگاهی کشورمان فضاهای انقلابی و اسلامی باشند.
انتظارات رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی محقق شود
انتظارات رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی محقق شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب در ادامه انقلاب پیامبران الهی بود.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد انقلاب اسلامی ایران بحث فرهنگ بود و مساله فرهنگ یکی از مهم ترین بخش‌های زیرساختی جامعه است، امام خمینی(ره) بیش از هر چیزی دیگری بر مساله فرهنگ تاکید داشتند.

این مرجع تقلید افزود: اصطلاحات بسیاری از علوم در دنیا عربی هستند و این نشان می‌دهد که مسلمانان در تاسیس این علوم نقش داشتند، اسلام بر مساله علم و دانش تاکید زیادی داشت.

آیت‌الله نوری همدانی تضعیف تمدن اسلامی را به دلیل به قدرت رسیدن حاکمان ظالم دانست و تصریح کرد: این حاکمان علمای اسلام را به حاشیه کشاندند، چون آن‌ها می‌دانستند که اسلام چه قدرت عظیمی دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نظیری ندارد و باید به دنبال عملی کردن تحولات این انقلاب باشیم، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین به حاشیه رانده شده بود، انقلاب اسلام را به میدان زندگی آورد و وظیفه ما احیای دوباره تمدن اسلامی است.

این مرجع تقلید افزود: مقام معظم رهبری انتظار یک تحول بزرگ را در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند و باید فضاهای دانشگاهی کشورمان فضاهای انقلابی و اسلامی باشند.

آیت‌الله نوری همدانی دشمنان را خیرخواه مسلمانان ندانست و تصریح کرد: حوزه علمیه بیدار است، اعتراض حوزه به FATF براساس قانون است و مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی تصویب FATF را به ضرر استقلال کشور می‌دانست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdj905.yt0sz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما