شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 73615
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

شرایط جدید جذب «امام جمعه» اعلام شد

قم نيوز : معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: جذب و پذیرش ائمه جمعه در شورای سیاستگذاری به زمان خاصی محدود نیست.
شرایط جدید جذب «امام جمعه» اعلام شد
شرایط جدید جذب «امام جمعه» اعلام شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه جذب و پذیرش ائمه جمعه در شورای سیاستگذاری به زمان خاصی محدود نیست، گفت: آن دسته از طلاب و فضلای حوزه علمیه که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند برای نام‌نویسی به دفتر شورای سیاستگذاری در تهران به آدرس خیابان جمهوری، خیابان کشور دوست، کوچه عطارد، پلاک 4 و در قم به نشانی بلوار شهید صدوقی، بلوار حضرت ابوالفضل، پلاک 103 مراجعه کنند.

معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حداقل داشتن 30 سال و حداکثر 60 سال، دارای پرونده فعال در مراکز مدیریت حوزه علمیه، اتمام سطح سه حوزه علمیه، سلامت جسمانی و گذراندن حداقل دو سال درس خارج را از شرایط اولیه برای گزینش در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام کرد و افزود: فضلای حوزه علمیه پس از ثبت نام و تکمیل پرونده در شورای سیاستگذاری در آزمون کتبی شرکت خواهند کرد و پس از آن مراحل مصاحبه علمی انجام می‌گیرد که با گذارندن مراحل مختلف، وارد عرصه امامت جمعه می‌شوند.

زمان برگزاری آزمون متمرکز جذب امام جمعه

حجت الاسلام رضوانی نسب در ادامه از برگزاری آزمون متمرکز داوطلبان امامت از میان طلاب و فضلای حوزه علمیه، در نیمه اول بهمن در قم خبر داد.

معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و ضرورت ارتقای کیفیت و شکوفایی نمازجمعه، گفت: در شرایط حساس کنونی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تضعیف نهادهای دینی و انقلابی را در دستور کار خود قرار داده اند باید ضمن تقویت این جایگاه از نیروهای جوان و بومی در استان‌ ها و شهرستان ‌ها بیشتر بهره بگیریم.

وی، استفاده و بکارگیری از نیروهای جوان و انقلابی را از اولویت ‌ها و سیاست ‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در دوره جدید برشمرد و افزود: این آزمون مختص آن دسته از طلاب و فضلای حوزه علمیه است که در گذشته ثبت نام کردند و پرونده آن‌ها در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تکمیل شده است.

 حجت الاسلام رضوانی نسب خاطرنشان کرد: آشنایی با قرآن و حدیث، تاریخ اسلام و تشیع، عقاید، آشنایی با مبانی انقلاب و دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، آشنایی با جهان اسلام، احکام، اطلاعات عمومی از موضوعات و سرفصل‌های این آزمون به‌شمار می‌آید.

معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  کشور یادآور شد: تحریرالوسیله (بخش صلاه جمعه، صوم، خمس و زکات)، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مقام معظم رهبری، کتاب عقاید و معارف انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم جلد 3، 4، 5 و 6، کتاب انسان 250 ساله برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری، جزوه آشنایی با مکتب فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مقاله مبانی و اصول روابط بین‌الملل در اسلام، قانون اساسی و تاریخ اسلام رسولی محلاتی از منابع این آزمون انتخاب شده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbs0bz.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما