يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 73878
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر خبر داد

بهسازی و جداره‌ سازی ۱۲ محور تاریخی فرهنگی شهر قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از بهسازی و جداره‌سازی ۱۲ محور تاریخی فرهنگی شهر قم خبر داد.
بهسازی و جداره‌ سازی ۱۲ محور تاریخی فرهنگی شهر قم
بهسازی و جداره‌ سازی ۱۲ محور تاریخی فرهنگی شهر قم
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی با اشاره به اقدامات سازمان بهسازی،‌ نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، برای تقویت ظرفیت‌های بافت فرسوده و تاریخی شهر اظهار کرد: این سازمان در حوزه مداخله در بافت به نوعی طرح احیا با حفظ شرایط موجود و بهسازی را انتخاب کرده است تا بتوانیم هم کیفیت زندگی در محلات را افزایش دهیم هم ظرفیت گردشگری را به آنها بیفزاییم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با احیای این سازمان،‌ اولویت بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا ۱۲ پروژه ویژه در محورهای تاریخی و فرسوده شهر تعریف و در مرحله اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بهسازی کف و جداره محور فرهنگی تاریخی خانه شاکری تا آب انبار لبچال، آب انبار لبچال تا خیابان آذر،‌ محوطه پیرامونی بیت النور،‌ خانه روحانی تا مسجد چهارمردان، تکیه آقا سید حسن، پامنار تا مسجد جامع و… را جزو این پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: بیش از ۳۳ هزار مترمربع پروژه تعریف و اجرایی شد که شرایط بسیار خوبی را در محلات تاریخی شهر قم ایجاد کرده است.

وی طول مسیر محورهای بهسازی‌شده را بیش از ۴ هزار متر دانست و افزود: سازمان بهسازی عددی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه‌های احیای بافت هزینه کرده و اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc44qm.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما