دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 73905
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از ۸۶ هزار نفر به مراسم حج سال آینده اعزام می‌شوند

قم نيوز : رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی جزئیات تفاهم‌نامه امضا شده با طرف سعودی را تشریح کرد و گفت: طبق توافق صورت گرفته در حج سال آینده ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر به حج اعزام می‌شوند.
بیش از ۸۶ هزار نفر به مراسم حج سال آینده اعزام می‌شوند
بیش از ۸۶ هزار نفر به مراسم حج سال آینده اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی عسکر از امضای تفاهم‌نامه با طرف سعودی در زمینه حج تمتع سال 98 خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در نخستین جلسه با طرف سعودی امضا شد.

وی با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: در این تفاهم‌نامه منویات مورد نظر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و مردم عزیز کشورمان مبنی بر رعایت عزت و کرامت حجاج لحاظ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه سال آینده نیز حجی بهتر از قبل برگزار کنیم.

قاضی عسکر رهنمودهای مراجع عظام تقلید را سرمایه‌ای ارزشمند برای دست‌اندرکاران حج خواند و افزود: امیدواریم نظرات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

در این دیدار همچنین رئیس سازمان حج و زیارت جزئیات تفاهم‌نامه امضا شده با طرف سعودی را تشریح کرد و گفت: طبق توافق صورت گرفته در حج سال آینده 86 هزار و 500 نفر به حج اعزام خواهند شد، همچنین مسئولان حج درخواست افزایش ده‌ هزار نفری را داشته‌اند که امیدواریم با موافقت طرف سعودی همراه شود.

علیرضا رشیدیان با اشاره به مشکلات ورود زائران و حجاج به عربستان گفت: طرف‌های سعودی پذیرفته‌اند که انگشت‌نگاری از سوی عوامل سازمان حج انجام شود و این موضوع در تفاهم‌نامه ذکر شده است.

وی در پایان از افتتاح دفتر نمایندگی سازمان حج در عربستان خبر داد و گفت: در حال حاضر این دفتر مستقر شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdkn05.yt0sz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما