پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 74021
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور مدیر حوزه های علمیه صورت گرفت

رونمایی از نرم‌افزارهای پژوهشی در حوزه پاسخگویی به شبهات دین

قم نيوز : طی مراسمی با حضور مدیر حوزه های علمیه از سه نرم افزار تولید شده در حوزه پاسخگویی به شبهات دین توسط مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه رونمایی شد.
رونمایی از نرم‌افزارهای پژوهشی در حوزه پاسخگویی به شبهات دین
رونمایی از نرم‌افزارهای پژوهشی در حوزه پاسخگویی به شبهات دین
به گزارش قم نیوز مراسم رونمایی از ۳ عنوان نرم افزار و ۵ عنوان کتاب پیش از ظهر امروز از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه طی سخنانی حضور در سنگر پاسخگویی به شبهات را وظیفه مهم برای حوزویان دانست و تاکید کرد:  بهره گیری از فناوری‌های نوین در رسالت تبلیغی و تبیینی حوزه دارای اهمیت است، البته حوزه در این زمینه پیشگام بود، البته باز هم نیاز به اقدامات بزرگتر در این زمینه داریم و یک طرح جدید با عنوان هوش مصنوعی و اجتهاد را در حوزه دنبال می‌کنیم.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی مهر رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم به تشریح اهداف و برنامه های این مرکز در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی پرداخت.

در ادامه این مراسم از نرم‌افزار تخصصی و چند رسانه‌ای پاسخ ویژه ولایت فقیه و دو نرم‌افزار «انقلاب ماندگار» و «کوثر۲» رونمایی شد.

نرم‌افزار چند رسانه‌ای «پاسخ؛ ویژه ولایت فقیه2» مشتمل بر بخش‌های پرسش و پاسخ، نقد شبهات، ویژه فضای مجازی، مقالات، کتابخانه، فیلم، عکس نوشته و پاورپوینت می‌باشد که حدود ۴۰۰ پاسخ تفصیلی به سوالات و شبهات پیرامون ولایت فقیه در آن گنجانده شده است.

رم‌افزار «انقلاب ماندگار» دارای ۲۱۳ پرسش و پاسخ در ۱۳ موضوع است که برخی عناوین شامل  زمینه‌ها و پیش‌زمینه‌های انقلاب، انقلاب و عوامل مؤثر در آن، انقلاب و جریان‌های فکری وسیاسی، ساختار و عملکرد رژیم پهلوی، انقلاب و آرمان‌ها،  دستاوردها و چالش‌ها است.

نرم افزار «کوثر2» دارای ۱۶۴ پرسش و پاسخ در ۹ موضوع جایگاه و فضایل حضرت زهرا (س)، حضرت زهرا و پیامبراکرم (ص)، حضرت زهرا و امیرالمؤمنین (ع)، سیره  حضرت زهرا (س)، حضرت زهرا و حوادث پس از پیامبر اکرم (ص)، حضرت زهرا و فدک، خطبه‌ها وسخنان حضرت زهرا (س)،‌ شهادت حضرت زهرا (س) و سایر مباحث زندگی حضرت زهرا (س) است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdfz05.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما