پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 74050
منبع : خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور به اعضای جامعه مدرسین برای بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وقت نمی‌دهد

قم نيوز : معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گزارش‌های زیادی در زمینه معیشت و مشکلات مردم به جامعه مدرسین حوزه علمیه می‌رسد، گفت: رئیس جمهور به اعضای جامعه مدرسین برای بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وقت نمی‌دهد.
رئیس جمهور به اعضای جامعه مدرسین برای بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وقت نمی‌دهد
رئیس جمهور به اعضای جامعه مدرسین برای بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وقت نمی‌دهد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی عصر امروز در دوازدهمین گردهمایی مبلغین خواهر که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی علی‌رغم توطئه‌های دشمن به چهلمین سال خود رسیده و باید با حمایت از آن تداوم پیدا کند.

وی افزود: رزمندگان در جبهه 8 سال با دنیا جنگیدند و فقط رژیم بعث عراق نبود و رزمندگان با گوشت وخون مقاومت کرده به پیروزی رسیدند، دشمن در جنگ سخت شکست خود و نتوانست کاری از پیش ببرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم ایستادگی در برابر جنگ نرم دشمن تصریح کرد: دشمن در جنگ سخت به موفقیت نرسید و تهاجم فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و در این جنگ با دقت و توطئه در حال فعالیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مقام معظم رهبری در 19 دی و دیدار با مردم قم فرمودند دست‌هایی در کار است که قصد دارد چهره انقلابی قم را تغییر دهد و جوانان این شهر باید به میدان بیایند.

آشتیانی ادامه داد: گزارش‌های زیادی در زمینه معیشت و مشکلات مردم به جامعه مدرسین حوزه علمیه می‌رسد واز مشکلات جامعه خبر داریم، مردم رنج زیادی را متحمل می‌شوند و تقاضایی برای صحبت با رئیس جمهور ارائه شد اما متاسفانه فرصت داده نمی‌شود و گوش شنوایی برای مشکلات مردم وجود ندارد.

 وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه ادامه داد: جامعه مدرسین به دنبال این است که برنامه‌های تبلیغی را بین خواهران افزایش دهد تا بتواند تأثیر خود را بگذارند، اگر خواهران در سطح خودشان به میدان بیایند قطعاً موفقیت‌های زیادی خواهیم داشت.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در خصوص معیشت مردم هر هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراجع عظام تقلید نیز بارها روی این مهم تاکید می‌کنند اما متاسفانه گوش شنوایی نیست.

مبلغین با توجه به نیازهای جامعه برنامه‌های تبلیغی خود را ارائه دهند‌

سلیمه سایری استاد حوزه علمیه خواهران نیز گفت: طلاب و مبلغین باید با کسب صلاحیت‌ها و آگاهی‌های لازم در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیت‌های تعیین کننده در جامعه آماده کنند.

وی با اشاره به نقش مبلغین در جامعه افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند وظیفه مبلغین این است که مردم را امیدوار کنند و حضور مبلغین در جامعه می‌تواند سبب تغییر رویکرد مردم شود.

مدیر مدرسه علمیه آمنه با اشاره به لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن تصریح کرد: دشمن به دنبال فروپاشی بنیان خانواده است و در این زمینه با فضای مجازی برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: خلاء هایی در زمینه تبلیغ وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها تلاش شود، آشنا نبودن مبلغین با مخاطبین و نیازهای آن‌ها از جمله آن است.

سایری تصریح کرد: بومی سازی نبودن فعالیت‌های تبلیغی، ضعف دستگاه‌های مرتبط نسبت به استفاده بهینه از ظرفیت موجود، عدم بهره گیری از نیروهای توانمند تبلیغی با رویکرد هنری، عدم ساماندهی بانوان مبلغ به شهرستان‌ها، نبود سرمایه گذاری مناسب درامور تبلیغی فرهنگی در مقاسیه با سرمایه گذاری وسیع جبهه تهاجمی دشمن از جمله ضعف‌های موجود در زمینه تبلیغ بانوان است.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیر رسالت پیامبران گام برداشته و به اهداف بلند انقلاب و اسلام پایبند است.

مدیر مدرسه علمیه آمنه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه مبلغ دین و مبلغ معنویت و پیام آور حقیقت است که مردم را امیدوارم کرده و یاس و ناامیدی را از آن‌ها بزداید، هدایت فکری و هدایت سیاسی و راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی سه وظیفه مهم روحانیت است.

استاد حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: طلاب و مبلغین باید با کسب صلاحیت‌ها و آگاهی‌های لازم در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیت‌های تعیین کننده در جامعه آماده کنند.

سایری با بیان اینکه ظرفیت‌های تبلیغی در دو محور ظرفیت‌های محیطی و ظرفیت‌های انسانی مورد توجه باشد، افزود: ظرفیت جامعه در استفاده از نیروی تبلیغی بسیار وسیع و قابل توجه است اما طرح‌های فعلی گستردگی لازم را برای پوشش دادن محیط‌های متفاوت اعم از مراکز درمانی، اداری، نظامی، فرهنگی، هنری و سیاسی ندارد زیرا حضور مؤثر مبلغین در این مراکز سبب تغییر رویکرد ناصحیح موجود می‌شود.

وی با اشاره به چشم اندازهای تبلیغ گفت: ارتباط تنگانگ مبلغین با آرمان‌های انقلاب، تقویت مبلغین از جهت موضوع شناسی و مخاطب شناسی در امر تبلیغ بر طبق نیاز روز و استفاده از ابزار نوین تبلیغی، بهره برداری مفید از فضای مجازی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، تقویت هویت بخشی مبلغ و اعتماد به دین و مذهب حق شیعه و اعزام سفیران تبلیغی به مناطق مختلف داخل و خارج کشور از جمله چشم اندازهای تبلیغ است.

انتهای پیام/‌ 137
https://qomnews.ir/vdcfxxde.w6djtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما