يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 74156
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس هیات اسکیت قم:

اجازه استعدادیابی در مدارس به هیات های ورزشی داده نمی شود

قم نيوز : رئیس هیات اسکیت قم با انتقاد از ممانعت از استعدادیابی و فعالیت هیات های ورزشی درمدارس قم گفت: امضای تفاهم نامه میان اداره کل آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان، برای توسعه ورزش پایه در استان ضروری است.
اجازه استعدادیابی در مدارس به هیات های ورزشی داده نمی شود
اجازه استعدادیابی در مدارس به هیات های ورزشی داده نمی شود
به گزارش قم نیوز حمیدرضا جلیلی عدم ارتباط و تعامل میان آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان قم را از جمله موانع توسعه این ورزش در رده سنی پایه دانست و افزود: هیات ها اجازه ورود و استعدادیابی در مدارس را ندارند و این در حالی است که مدارس به عنوان جامعه هدف ورزش نقش تعیین کننده ای در توسعه ورزشی می توانند ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تنها برخی هیات ها که از جمله رشته های ورزشی آموزش و پرورش می توانند در مدارس فعالیت کنند،اظهار داشت: به دلیل اینکه بسیاری از رشته های ورزشی خارج از رشته های مدارس است امکان استعدادیابی رسمی هیات ها وجود ندارد.

رئیس هیات اسکیت قم با اشاره به برگزاری نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در رده سنی مدارس گفت: به دلیل نبود تعامل میان اداره کل های آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان، هیات های ورزشی استان در رده سنی مدارس نتوانستند با حداکثر ظرفیت حضور پیدا کنند که نتیجه آن جایگاه ضعیف قم در جدول رده بندی استان ها در این رقابت ها بود.

جلیلی ورزش قم را نیازمند روح تازه و ورود ورزشکاران مستعد دررده های سنی پایه دانست و گفت: اگر امکان فعالیت هیات های ورزشی در مدارس فراهم بود، به جای اینکه منتظر مراجعه علاقه مندان به سمت هیات های باشیم این هیات ها هستند که با برگزاری دوره های استعدادیابی در مدارس با سرعت و به طور موثرتر اقدام به شناسایی استعدادهای برتر در رشته های خود می نمایند.

وی با اشاره به فعالیت 300 ورزشکار و سه باشگاه اسکیت در این استان ادامه داد: برای نخستین بار در کشور در تابستان امسال 21 کانون متمرکز اسکیت در سطح قم ایجاد شد که این کانون ها علاوه بر آموزش، اقدام به استعدادیابی در رده های پایه نمودند که دستاورد این طرح می تواند آینده اسکیت قم را تامین کند.

وی تاکید کرد: هیات اسکیت قم این آمادگی را دارد به صورت رایگان اقدام به استعدادیابی و آموزش این رشته ورزشی در مدارس و موسسه های آموزشی نماید ضن اینکه با هنرستان تربیت بدنی قم در این راستا تفاهم نامه ای برای آموزش رایگان اسکیت به امضا رساندیم.

جلیلی ، همچنین با اشاره به اعزام و حضور ورزشکاران این استان در تمام رقابت های کشوری اسکی گفت: به منظور ارتقای سطح آمادگی و تجربه ورزشکاران، افزایش تعاملات ورزشی با سراسر کشور و همچنین آگاهی اسکی بازان از آخرین تغییر قوانین این رشته ورزشی، ورزشکاران استان در تمام رویدادهای ورزشی کشور در سال جاری اعزام شده اند.

هم کانون بیش از 300 ورزشکار به صورت حرفه ای زیر نظر هسات اسکیت قم مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccesqm.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما