سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 74235
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل ورزش و جوانان:

شاخصه های ورزش قم نسبت به پیش از انقلاب 4000 درصد رشد دارد

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان قم، گفت: میانگین شاخصهای مهم ورزشی این استان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی بیش از 4 هزار درصد رشد داشته است.
شاخصه های ورزش قم نسبت به پیش از انقلاب 4000 درصد رشد دارد
شاخصه های ورزش قم نسبت به پیش از انقلاب 4000 درصد رشد دارد
به گزارش قم نیوز حسن عابدی درحاشیه نمایشگاه «شکوه چهل ساله در قم» در مصلای قدس قم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مهمترین دستاوردها و افتخارات ورزش استان پس از انقلاب افزود: پیش از انقلاب تنها سه مکان ورزشی در قم وجود داشت که این تعداد پس از انقلاب به 110 مکان ورزشی افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با محاسبه اماکن ورزشی ساخته شده توسط بسیج، خیرین و بخش خصوصی اماکن ورزشی استان به بیش از 370 مکان افزایش یافته است.

عابدی افزود: تعداد نفرات شرکت کننده در بازی های المپیاد پیش از انقلاب تنها یک نماینده بود که این تعداد به پنج نماینده افزایش یافته ، ضمن اینکه در بازی های آسیایی این استان پیش از انقلاب تنها 2 نماینده داشته که این تعداد به 28 ورزشکار رسیده است.

وی با اشاره به رشد 10 هزار و 100 درصدی تعداد مدال های جهانی کسب شده قم نسبت به پیش از انقلاب گفت: آن زمان استان تنها دارای یک مدال طلا در رویدادهای ورزشی جهانی بود که این تعداد به 103 مدال پس از انقلاب افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: تعداد مدال های آسیایی کسب شده توسط ورزشکاران استان از سه مدال در پیش از انقلاب با رشد حدود 4 هزار درصد به 123 مدال در سال های اخیر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcamun0.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما