چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : 74317
منبع : خبرگزاری دانشجو

آیت‌الله یزدی: هرکسی علیه حجاب سخن بگوید محکوم است؛ حتی رئیس جمهور

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین قم در جمع دانشگاهیان استان قم نسبت به سخنان رئیس جمهور درباره حجاب انتقاد کرد و گفت: مقامی همچون رئیس جمهور در این کشور نباید علیه حجاب سخن بگوید.
آیت‌الله یزدی: هرکسی علیه حجاب سخن بگوید محکوم است؛ حتی رئیس جمهور
آیت‌الله یزدی: هرکسی علیه حجاب سخن بگوید محکوم است؛ حتی رئیس جمهور
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار با جمعی از دانشگاهیان استان قم انقلاب اسلامی را یکی از معجزات الهی دانست و گفت: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه براینکه زیرسیطره بیگانگان بود، در معرض شدید فساد و فحشا نیز قرار داشت.

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی به دنبال ترویج فساد و از بین بردن دین در کشور بود، ادامه داد: در آن دوره دین داری به حضور چند پیرمرد و پیرزن در مساجد منحصر می‌شد وحتی نماز خواندن در اماکن عمومی نوعی عقب ماندگی به شمار می‌رفت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی از علما در دوره رژیم پهلوی به دلیل تبلیغات آن رژیم تصور می‌کردند بهترین عالم کسی است که کاری به سیاست نداشته باشد، تصریح کرد: در آن دوره تبلیغ می‌شد که ایرانیان توان انجام هیچ کاری را ندارند.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی به بهانه آزادی زنان، تلاش می‌کردن آنان را به فساد بکشد، افزود: مظاهر فساد در آن دوره علنی بود و رژیم پهلوی حتی برای شهر‌های مذهبی مثل مشهد برنامه ریزی ترویج فساد داشت.

آیت الله یزدی به خاطرات عوامل رژیم پهلوی درخصوص فساد و فحشا در این خاندان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌های کشور در آن دوران برای برگزاری برنامه‌های فسادانگیز مانند جشن هنر شیراز صرف می‌شد.

وی به سیطره ساواک بر امور کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط بود که قیام امام خمینی (ره) باعث تغییر اوضاع شد؛ به طوری که علما و مردم کشور به اعتراض علیه رژیم طاغوت روی آوردند.

آیت‌الله یزدی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: استقلال و رهایی از دست بیگانگان نخستین دستاورد انقلاب اسلامی است، ایران سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب زیر سیطره بیگانگان بود.

وی ادامه داد: بسیاری از شهر‌های کشورمان از زیرساخت‌هایی همچون آب و راه‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی محروم بودند، اما پس از پیروزی انقلاب شاهد ایجاد زیرساخت‌های مختلف در شهر‌های ایران بودیم، شهر قم در دوره رژیم پهلوی، مغضوب حکومت بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حجاب را از ضروریات اسلام دانست و تصریح کرد: هر کس که علیه حجاب سخن بگوید، محکوم است، حتی مقامی همچون رئیس جمهور در این کشور نباید علیه حجاب سخن بگوید.

آیت‌الله یزدی افزود: مردم مشکلات زیادی دارند، رئیس جمهور به جای اینکه علیه حجاب سخن بگوید، باید همه تلاش خودش را صرف خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اظهار کرد: کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف داشت و این مساله مانع رسیدن دشمنان به اهداف خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نظام اسلامی تثبیت شده و به بلوغ ۴۰ سالگی رسیده است، این مساله را دشمنان به خوبی می‌دانند، ملت ایران سرمایه بزرگی به نام نیروی جوان دارد و این ملت با این سرمایه می‌تواند که از مشکلات عبور کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzfbz.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما