پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 74343
منبع : خبرگزاری ايرنا
سرپرست حوزه هنری قم:

مهمترین دستاورد حوزه هنری تربیت نسلی از هنرمندان ارزشی است

قم نيوز : سرپرست حوزه هنری قم با اشاره به دستاوردهای این نهاد از ابتدای شکل گیری تاکنون گفت: مهمترین دستاورد حوزه هنری استان ، تربیت نسلی از هنرمندان ارزشی و انقلابی در زمینه های مختلف است.
مهمترین دستاورد حوزه هنری تربیت نسلی از هنرمندان ارزشی است
مهمترین دستاورد حوزه هنری تربیت نسلی از هنرمندان ارزشی است
به گزارش قم نیوز سید مهدی سیدین نیا افزود: هنرمندان تربیت شده درحوزه هنری درکشور و استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار بوده اند به گونه ای که نقش آنان درفعالیت های مختلف هنری غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به وجود هنرمندان و اساتید برجسته هنری درقم گفت: استان به دلیل جایگاه و ظرفیت های هنری و دینی خود و همچنین وجود اساتید برجسته همواره یکی از جریان سازترین استان های کشور در زمینه تولید آثار هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

سیدین نیا ادامه داد: حوزه هنری در زمینه های آفرینش‌های ادبی و مطالعات ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، هنرهای نمایشی، تجسمی، هنرهای تصویری و به ویژه در زمینه آموزش و پژوهش طی چند دهه فعالیت خود دارای دستاوردهای مهمی است که می توان مهمترین آن را تربیت نسلی از هنرمندان ارزشی و انقلابی دانست.

** ثبت و ضبط بیش از 500 ساعت خاطره در قالب تاریخ شفاهی
وی با بیان اینکه حوزه هنری خود از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: استفاده از زبان هنر برای تبیین مبانی انقلاب با فعالیت رسمی حوزه هنری در سال 60 دستاوردهای زیادی برای کشور در عرصه هنر ارزشی و انقلابی رقم زد.
سیدین نیا ، ماموریت های این نهاد را جذب و شناسایی استعدادهای جوان و تولید آثار هنری دانست و ادامه داد: حرکت حوزه هنری دراین سال ها ، هوشمندانه و کارشناسانه بوده و در طول فعالیت خود دستاوردهای خوبی داشته به گونه ای که در حوزه های مختلف فعالیت های قابل قبولی انجام شده است.
وی ادامه داد: ثبت و ضبط بیش از 500 ساعت خاطره از مبارزان و مجاهدان انقلاب اسلامی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برگزاری بیش از 20 محفل شب خاطره، پنج عنوان کتاب آماده برای نشر و بیش از 10 پروژه دردست اقدام در در زمینه تاریخ شفاهی است.

** شعر طنز قم در کشور شناخته شد 
سیدین نیا، محفل طنز قمپز را یکی از فعالیت های برجسته قم در حوزه آفرینش های ادبی دانست و گفت: تاکنون 37محفل با بیش از 10 هزار تن برگزار شده است که به عنوان یکی از محافل مشهور و پر مخاطب ادبی در سراسر کشور محسوب می شود. 
وی گفت: برگزاری جلسات متعدد نقد و بررسی کتاب شعر و داستان، برگزاری جلسات شب شعر، بهره‌مندی از خدمات هنری و آموزشی توسط شاعران حرفه‌ای استان، بهره مندی از خدمات هنری و آموزشی توسط بیش از 150 نویسنده حرفه ای در استان، آموزش و معرفی بیش از 50 طنزپرداز برجسته، چاپ و نشر بیش از 20 عنوان کتاب شعر و داستان، کارگاه‌های ادبی و حضور بیش از 200 استاد طراز اول کشور برای جلسات کارگاهی و نقد و بررسی در سالهای فعالیت از جمله مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای حوزه هنری قم در زمینه آفرینش های ادبی است.

** قم رتبه اول شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب
سیدین با اشاره به ظرفیت های مهم قم در شعر آیینی و مذهبی گفت: در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب که به صورت سالانه برگزار می شود به طور متوسط 20 شاعر از قم در این جلسات حضور داشته و اقدام به شعر خوانی می کنند که این استان را می توان رتبه نخست در این زمینه دانست.
وی با بیان اینکه تاکنون جشنواره های مختلف ادبی توسط حوزه هنری قم در سطح استانی و ملی برگزار شده است ادامه داد: برگزاری سه دوره جشنواره طنز سوهان روح، جشنواره شعر حضرت زینب(س)،کنگره نثر مهدویت و همچنین برگزاری سه دوره کنگره شعر مواهب با محوریت دعا از جمله دیگر فعالیت های حوزه هنری قم است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaeen0.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما