پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 74379
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

حجت الاسلام رفیعی: خطر شبکه های تبشیری و کلیساهای خانگی جوانان را تهدید می کند

قم نيوز : سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شبکه‌های تبشیری و کلیساهای خانگی مشغول تبلیغ هستند و متأسفانه جوانانی که دارای عقاید ضعیفی هستند را جذب می‌کنند، درحالی‌که انواع و اقسام انجیل در جامعه وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که کتاب اصلی مسیحیان تحریف‌شده است.
خطر شبکه های تبشیری و کلیساهای خانگی جوانان را تهدید می کند
خطر شبکه های تبشیری و کلیساهای خانگی جوانان را تهدید می کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه سلسله جلسات تفسیر در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)،‌ با اشاره به آیات 135 و 136 سوره بقره گفت: آیه 135 این سوره، حقیقتی را مطرح می‌کند مبنی بر اینکه رسول خدا یهودیان و مسیحیان را دعوت به دین اسلام می‌کرند و این دعوت در حقیقت حق نبی گرامی اسلام بود، چراکه هم آخرین پیامبر الهی بود و هم انبیاء الهی گذشته وعده آمدنش را در کتب انجیل و تورات داده بودند.

وی افزود: یهودیان و مسیحیان کتب خود را تحریف کرده بودند و به همین واسطه شروع به تبلیغات کردند و به مسلمانان می‌گفتند شما باید دعوت ما را بپذیرید و به دین یهود و نصاری ملحق شوید و به‌جای پذیرش دین جدید اسلام، همان دین قدیم یهود و مسیح را قبول نمایید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: قرآن کریم در این خصوص خطاب به یهودیان و مسیحیان می‌گوید اولاً یهودی و مسیحی بودن ربطی به شما ندارد، چراکه شما دین خود را تحریف کرده‌اید و برای خداوند شریک تراشیده‌اید و ثانیاً تورات و انجیل شما دچار تحریف‌شده است و ثالثاً انبیای الهی هیچ‌گاه رقیب همدیگر نیستند و همواره در طول یکدیگر بوده و مکمل همدیگر می‌باشند. آخرین پیامبر هم دینش و هم کتاب آسمانی‌اش اکمل ادیان و کتب است و سطح دین اسلام از سطح ادیان دیگر هم بالاتر و هم کامل‌تر می‌باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: نکته چهارمی که در این خصوص در قرآن کریم که خطاب به یهودیان و مسیحیان آمده است، بیان می دارد که اگر شما راست می‌گویید به سخنان حضرت ابراهیم علیه السلام گوش کنید و دین او را قبول نمایید و دین او را تبلیغ نمایید، چراکه اگر به سراغ دین ابراهیم علیه السلام بروید حتماً دین اسلام را قبول خواهید کرد و به رسول خدا ایمان خواهید آورد، اما به دنبال کشف حقیقت نیستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: تمام انبیای الهی در مسئله توحید و خداباوری، معاد و قیامت گرایی، عدالت و دعوت به قسط و عدل و دعوت به ارزش‌های الهی مشترک و متحد القول هستند و تنها فرق آنها در احکام و فروعات دین است، چراکه تکالیف قوم موسی(ع) با قوم عیسی(ع) و با امت اسلام فرق می‌کند اما همه ادیان الهی دارای عبادات و صوم و صلاه بوده‌اند و تنها ازنظر احکام با همدیگر متفاوت هستند.

وی در ادامه گفت: بشریت همواره در حال تکامل بوده و خداوند از میان تمام کتب آسمانی، قرآن را نازل و با ارسال رسول خدا انبیاء را کامل و ادامه نبوت را با امامت تا قیامت استمرار بخشید.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در حال حاضر نیز شبکه‌های تبشیری و کلیساهای خانگی مشغول تبلیغ هستند و متأسفانه جوانانی که دارای عقاید ضعیفی هستند را جذب می‌کنند، درحالی‌که انواع و اقسام انجیل در جامعه وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که کتاب اصلی مسیحیان تحریف‌شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: در آیه 136 نیز آمده است که مسلمانان خطاب به مبلغان یهودی و مسیحی می‌گویند که اولاً ما مسلمانان به خدا ایمان‌داریم و ثانیاً به قرآن و نوبت و امامت اعتقادداریم و هر آنچه به ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، یعقوب، موسی، عیسی علیهم السلام و هر آنچه به تمام انبیاء الهی گذشته وحی‌شده است اعتقاد داریم و به تمام آن‌ها ایمان‌داریم، لذا شما ما را به دین یهود و نصارا دعوت نکنید، چراکه دین اسلام اکمل ادیان است و در تورات و انجیل اصلی که تحریف‌ نشده، وعده آمدن رسول خدا و دین اسلام داده‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhtea.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما