يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 74385
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل هواشناسی استان قم مطرح کرد

وجود سامانه هشدار سیل در قم

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: سامانه هشدار سیل با اعتبار سه میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است و به دنبال بهترین بهره برداری از این سامانه هستیم.
وجود سامانه هشدار سیل در قم
وجود سامانه هشدار سیل در قم
به گزارش قم نیوز مهران حیدری بنی با اشاره به سابقه اداره کل هواشناسی استان قم اظهار کرد: این اداره کل در سال 1378 تاسیس شد و 111 ایستگاه هواشناسی در استان قم وجود دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی و هشدار سریع به صورت مستمر در اداره کل هواشناسی قم صورت می‌گیرد و این اداره کل هر روز گزارش هواشناسی را به مدیران و مردم ارائه می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: سامانه هشدار سیل با اعتبار سه میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است و به دنبال بهترین بهره برداری از این سامانه هستیم.

حیدری بنی با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی استان قم اظهار کرد: 65 درصد این ایستگاه‌ها، تمام اتوماتیک و آنلاین هستند، اکثر ایستگاه‌های هواشناسی در کشور و استان قم به یک شبکه واحد متصل شدند.

وی ادامه داد: هر سال 4.5 میلیون رکورد هواشناسی را تهیه می‌کنیم که این رکوردها در بانک‌های اطلاعاتی سازمان هواشناسی ثبت می‌شوند، داده‌های هواشناسی، سرمایه محسوب می‌شوند تا  برای پیش بینی شرایط آب و هوا در زمان کنونی و در آینده مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: این اداره کل با 60 مرکز علمی و تحقیقاتی در سراسر کشور در تعامل است و این مراکز از اطلاعات اداره کل هواشناسی استان قم استفاده می‌کنند.

حیدری بنی با اشاره به تاثیر گزارش‌های هواشناسی استان قم اظهار کرد: این اداره کل هر هفته دو گزارش هواشناسی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و این گزارش‌ها پنج درصد اثرگذاری بخش کشاورزی قم افزایش داد که منجر به 31 میلیارد تومان ارزش افزوده اقتصادی شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgnw9u.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما