سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 74418
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم و سرمایه در گردش در قم پرداخت شد

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: از ابتدای سال مالی امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درمجموع مستقیم و سامانه بهین یاب رونق تولید به واحدهای بخش گردشگری، جهاد و صنعت پرداخت‌شده است.
۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم و سرمایه در گردش در قم پرداخت شد
۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم و سرمایه در گردش در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز ، مهرداد غضنفری در چهل و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات پرداخت تسهیلات گردشگری در قم برطرف شود.

وی با انتقاد از آمار متفاوت بانک‌ها و دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در پرداخت تسهیلات رونق تولید افزود: تناقضی آشکار بین آمار پرداخت تسهیلات بخش صنعت در سامانه بهین یاب و بانک‌های عامل استان وجود دارد، مسئولان سازمان صمت به این وضعیت در اسرع وقت رسیدگی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم با اشاره به مزیت‌های نسبی بخش جهاد کشاورزی ابراز کرد: یکی از مزیت‌های بخش کشاورزی این بوده که تمام‌پرداخت‌های آن به‌صورت مستقیم در بخش تولید مصرف می‌شود.

غضنفری با تأکید بر مسئولان بخش‌های اقتصادی و بانکی قم در جذب کامل تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای رونق تولید قم در سال 98 تصریح کرد: مسئولان در جذب کامل سهمیه 900 میلیارد تومانی استان تا پایان زمان پیش‌بینی‌شده تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکل پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای گردشگری قم اضافه کرد: در مبحث نوسازی و بازسازی واحدهای گردشگری تغییر زیربنایی صورت نمی‌گیرد و عدم همکاری شهرداری و بانک‌های استان در عدم پرداخت تسهیلات رونق تولید توجیه‌پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم با انتقاد از عملکرد بخش گردشگری قم در جذب تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای این بخش تأکید کرد: از 120 میلیارد تومان پرونده معرفی‌شده برای پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری تاکنون فقط 8 میلیارد تومان ب مرحله پرداخت رسیده است.

غضنفری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و مشکلات پیش روی پرداخت تسهیلات در این بخش تصریح کرد: مشکلاتی که درزمینهٔ پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری قم وجود دارد در هیچ کجای کشور مشاهده نمی‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: در نمایشگاه شکوه چهل‌ساله قم کلکسیونی از اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر در معرض دید عموم مردم قرار گرفت، این نمایشگاه ازنظر شکلی و محتوایی قابل‌قبول و مطلوب بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم ادامه داد: پروژه‌های اشتغال محور قابل‌توجهی در بخش کشاورزی و صنعت استان در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید، برخی از پروژه‌های چشمگیر و بزرگ استان در روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

غضنفری با اشاره به نقش ارزنده بخش خصوصی قم در رونق اقتصاد و اشتغال قم، ابراز کرد: نمایشگاه کفش قم در وضعیت مطلوبی برگزار شد، وجود بخش خصوصی صاحب‌نظر و پای‌کار است که برای رفع مشکلات موجود منتظر دولت نمی‌ماند از مزیت‌های اقتصادی و صنعتی قم بوده که یکی از نمونه‌های آن بخش کفش استان است.

وی با رضایت‌بخش دانستن روند کلی پرداخت تسهیلات در قم، خاطرنشان کرد: ازنظر شکی و ظاهری و درمجموع مستقیم و سامانه بهین یاب بالغ‌بر 1000 میلیارد تومان در قم پرداخت‌شده است، باید تلاش شود تا غلبه پرداخت‌های سامانه بهین یاب به پرداخت‌های مستقیم پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdjo05.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما