سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 74427

نابسامانی‌های اقتصادی مانع نصب پل‌های عابر مکانیزه در قم

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۵۰ درصد تجهیزات پل‌های عابر پیاده وارداتی است و با توجه به وضعیت اقتصادی هیچ شرکتی در مناقصات پل‌های مکانیزه شرکت نکرد.
نابسامانی‌های اقتصادی مانع نصب پل‌های عابر مکانیزه در قم
نابسامانی‌های اقتصادی مانع نصب پل‌های عابر مکانیزه در قم
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان ، با بیان اینکه آخرین مطالعات حمل و نقل شهر قم به سال ۱۳۸۲ مربوط می‌شود، اظهار داشت: یکی از ضروریاتی که در قم لازم است به آن توجه شود ایجاد کیفیت در حمل و نقل است که باید اطلاعات در آن به روز رسانی شود.

 وی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل بار در شهر قم در حال مطالعه هستیم، عنوان کرد: برخی از استارت آپ‌ها که در زمینه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل بار وارد شده‌اند ولی از شهرداری مجوزی دریافت نکرده‌اند و بر اساس قانون هرگونه حمل و نقل باید با اجازه و نظارت شهرداری صورت بگیرد.

 معاون شهردار قم همچنین از انجام مطالعات جامع در توسعه استفاده از دوچرخه و ترافیک شهر قم خبر داد و بیان کرد: در این راستا در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم در حوزه حمل و نقل و ترافیک به تصمیماتی علمی و راهگشا برسیم.

نصب ۲۵ دستگاه پل عابر پیاده در قم

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش به نصب ۲۵ دستگاه پل عابر پیاده در قم اشاره و تصریح کرد: مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و در همین راستا در تلاش بودیم که امسال ۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه شود ولی با توجه به شرایط نا بسامان اقتصادی و وارداتی بودن بیش از ۵۰ درصد تجهیزات پل‌های عابر پیاده هیچ شرکتی با وجود برگزاری سه دوره مناقصه حاضر به شرکت در این مناقصات نشد.

ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل پروژه شبکه‌های معابر در شهر قم اشاره کرد و گفت: کمربندی امام علی(ع) به سمت بلوار شهید کبیری، بلوار حضرت خدیجه و میدان مرجعیت تا بلوار آیت‌الله بروجردی و پردیسان از رینگ‌های اصلی قم است که از شاهراه‌های اساسی شهر محسوب می‌شود و تردد را برای مردم آسان کرده است.

وی با تأکید بر اینکه بلوار فردوسی نیز به عنوان رینگ دوم ترافیکی شهر دارای اهمیت است، تصریح کرد: تا دو سال آینده تقاطع‌ها و مسیرهای این بلوار تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شهردار قم با اشاره به راه‌اندازی و بهره‌برداری تقاطع غیر هم‌سطح ۱۵ خرداد، شهدای مدافع حرم، میدان ولیعصر تا پایان سال، گفت: با راه‌اندازی مسیر روگذر اتوبان امام علی(ع) تا خیابان شهید کبیری نیز بخش عمده بار ترافیکی در این مسیر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcd5o05.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما