پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 74505
منبع : خبرگزاری تسنیم

۳۰ درصد بافت‌های مسکونی قم فرسوده است

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه ۷درصد مردم قم ساکن بافت‌های فرسوده هستند گفت: ۳۰ درصد بافت‌های شهری به‌شدت فرسوده بوده و باید احیا و بازآفرینی شود.
30 درصد بافت‌های مسکونی قم فرسوده است
30 درصد بافت‌های مسکونی قم فرسوده است
 
به گزارش قم نیوز حسن صبوری صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: اراضی 48 هکتاری پردیسان پشتیبان احیای بافت‌های فرسوده شهری در هسته مرکزی شهری قم در نظر گرفته‌ شده است.

وی با اشاره به حجم بافت‌های فرسوده شهری که نیازمند احیا و بازآفرینی هستند، افزود: 4 هزار و 133 هکتار از بافت‌های قم نیازمند بازآفرینی شهری دارند، درمجموع 30 درصد از بافت شهری قم به‌شدت فرسوده بوده و باید احیا و بازآفرینی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بالغ‌ بر 70 درصد از مردم قم ساکن بافت‌های فرسوده هستند، کم‌عرض بودن معابر یکی از معضلات بافت‌های فرسوده شهر قم است، تفکیک مسیر عبور و مرور عابران پیاده و خودروهای سواری از طرح‌های انجام‌شده در بافت‌های فرسوده شهری قم است.

صبوری با بیان مشکلات پیش روی استان در احیای بافت‌های فرسوده اضافه کرد: بیشترین حجم بافت‌های فرسوده شهری قم در دل هسته مرکزی شهر واقع‌شده و همین مسئله امر احیای بازآفرینی را با مشکل همراه کرده است.

بیشتر بخوانید
ساماندهی بافت فرسوده ارومیه در انتظار راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی محلات

 3 هزار میلیارد ریال برای بافت فرسوده استان اصفهان اختصاص یافت

بافت فرسوده قزوین از 50 درصد تخفیف صدور پروانه بهره‌مند می‌شود


صبوری حجم وسیع بافت‌های فرسوده شهری در هسته مرکزی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیشترین حجم بازآفرینی شهری در حاشیه شهر اتفاق افتاده و در متن اصلی شهر این مسئله به‌صورت جدی انجام نگرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به برخی از اشکالات مهم بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده، تأکید کرد: پراکندگی پروژه‌های اجراشده در سطح شهر سبب شده تا سنجش درستی در امر احیا و بازآفرینی شهری در سال‌های اخیر صورت نگیرد. سهم استان قم از اعتبارات ویژه شهرهای مذهبی از 70 میلیارد تومان امسال تا 35 میلیارد ریال کاهش پیداکرده است.

وی مرمت و احیای خانه‌های میراثی را یکی از اهداف ستاد بازآفرینی شهری دانست و تأکید کرد: برای ساماندهی و تملک خانه لاجوردی زاده که متعلق به دوره قاجار بوده 17 میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده است، 39 میلیارد و 400 میلیون تومان برای احداث پروژه‌های شهری امسال در نظر گرفته‌شده است.

صبوری برخی از تجربه‌های ناموفق و شکست‌خورده ستاد بازآفرینی شهری را موردتوجه قرارداد و اضافه کرد: ساماندهی جایگاه چهل اختران از تجربه‌های ناموفق استان قم در بازآفرینی شهری بوده که باگذشت چند سال از تخریب پلاک‌های مجاور همچنان رها و بدون تکلیف مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به پروژه‌های ستاد بازآفرینی امسال کلان‌شهر قم ابراز کرد: امسال 11 پروژه شاخص در امر بازآفرینی شهری در نظر گرفته‌شده که احداث سالن‌های ورزشی، مراکز درمانی و بازسازی مدارس ازجمله این امور در مناطق مختلف شهری قم است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcammn0.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما