شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 74558
منبع : خبرگزاری ايرنا

از افتخار آفرینی مردم قم تا افتتاح طرح های اشتغالزای روستایی

قم نيوز : افتخارآفرینی مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن، افتتاح طرح های اشتغالزایی در مناطق روستایی ، بهره برداری از 32 طرح کشاورزی و ذخیره سازی 270 تن گوشت و مرغ شب عید از مهمترین رویدادهای هفته گذشته قم بود.
از افتخار آفرینی مردم قم تا افتتاح طرح های اشتغالزای روستایی
از افتخار آفرینی مردم قم تا افتتاح طرح های اشتغالزای روستایی
به گزارش قم نیوز لزوم اجرای طرح کلید به کلید ، رشد 15 درصدی آمار فوت شدگان حوادث رانندگی، گردشگری اولویت برنامه های توسعه راهبردی استان، بازدید استاندار از باغ موزه دفاع مقدس و پرداخت 2 هزار و 950 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری از دیگر اخبار استان در هفته گذشته می باشد.

مردم قم افتخار آفریدند
هفته گذشته مردم قم افتخاری دیگر رقم زدند و با شرکت پرشور و باشکوه در راهپیمایی عزت آفرین 22 بهمن جلوه شکوه و بلوغ اتحاد مردم با نظام را در فجر فاطمی امسال به نمایش گذاشتند.
اقشار مختلف مردم قم از زن، مرد، کودک، جوان و کهن سال، جشن باعظمت تولد چهل سالگی انقلاب را در حالی برگزار کردند که تمام مسیرهای مشخص شده برای راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در این شهر، با وجود بارش باران و سردی هوا، ساعت ها قبل از شروع مراسم پر از عاشقانی بود که از راه دور و نزدیک برای ابراز عشق و علاقه خود به انقلاب اسلامی با در دست داشتن پرچم زیبای کشورمان و تصاویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب جهت شرکت در این مراسم باشکوه حاضر شده بودند.

تداوم بازدیدهای مسئولان از موزه دفاع مقدس و وعده ای که محقق نشد
استاندار قم هفته گذشته درحالی از باغ موزه قم بازدید کرد که وعده چندباره مسئولان برای افتتاح آن در زمان های مختلف بویژه دهه فجر امسال محقق نشد و درهای این موزه همچنان بر روی مردم بسته ماند.
بهرام سرمست دراین بازدید گفت: باید اولویت اصلی در تکمیل طرح باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان، تولید محتوا باشد. وی افزود: برای تولید محتوای غنی با استفاده از اطلاعات مبارزان دوران انقلاب و نیز بهره مندی از ویژگی های هنری و فناوری های نوین، محیطی جذاب برای کاهش شکاف بین نسل انقلاب و جوان امروزی ایجاد شود. وی گفت: باید همه دستگاه ها همکاری کنند تا هرچه سریعتر باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تکمیل و به بهره برداری برسد.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان است که در سال 92 روند اجرایی این طرح به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد. بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.

پرداخت 2 هزار و 950 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال جاری، 2 هزار و 950 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری پرداخت شده که استان رتبه هفتم را در سامانه بهین یاب داراست. محمود سیجانی هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: یک هزار و 946 میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن، 241 میلیارد ریال در بخش جهاد کشاورزی و 81 میلیارد ریال نیز در بخش گردشگری پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در 2 هفته گذشته، افزود: پرداخت تسهیلات در بخش صنعت رشد خوبی داشته است و حدود 380 میلیارد ریال در این بخش پرداخت انجام شده است.

تداوم توزیع گوشت یارانه ای 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم هفته گذشته گفت: برای وارد نشدن شوک به جامعه، توزیع گوشت یارانه ای باید ادامه کند، و بهترین راهکار به منظور جلوگیری از ایجاد صف های طولانی و ازدحام جمعیت نیز عرضه آن از طریق نهادهای حمایتی است.مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم اظهار داشت: در این خصوص مذاکراتی با شرکت پشتیبانی امور دام کشور صورت گرفته است.وی تصریح کرد: به نظر می رسد با این راهکاری که در پیش رو است در ارتباط با توزیع سامان دهی بیشتری داشته باشیم، و در صورت تحقق این امر نیز از این وضعیت خارج می شویم.

لزوم اجرای طرح ' کلید به کلید' 
شهردار قم هفته گذشته با اشاره به پیگیری برای اجرای طرح «کلید به کلید» در بافت فرسوده این شهر گفت: در این طرح به جای پرداخت پول برای خرید املاک واقع در این بافت ، خانه هایی ساخته و آنها با خانه های فرسوده معاوضه می شود. سید مرتضی سقائیان نژاد درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: احیا و ایجاد رونق در بافت های فرسوده تنها زمانی محقق می شود که مالکان خانه های واقع در طرح های عمرانی امکان خرید خانه با فروش ملک خود به شهرداری را داشته باشند. وی با بیان اینکه برای ایجاد راه تنفس در بافت فرسوده باید خانه های واقع در طرح های عمرانی خریداری و تخریب شوند ادامه داد: به دلیل اینکه این خانه ها ازنظر سازه، فرسوده بوده و هیچگونه ارزش مادی ندارند، صاحبان آن امکان خرید ملک جدید را با وجه قابل پرداخت ندارند.شهردار قم ادامه داد: به همین دلیل تنها راه حل موجود برای ایجاد جذابیت برای فروش این خانه ها و احیای بافت فرسوده، فراهم کردن شرایطی برای در اختیار قراردادن ساختمان جدید با ساختمان های فرسوده است. 

چهار کشته درمحور قم - کاشان
هفته گذشته قم شاهد تصادف غم انگیزی بود که منجر به فوت 4 تن از هموطنان شد.
معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بر اثر برخورد شدید یک دستگاه خودرو سنگین با یک دستگاه خودروی پراید در محور قم به کاشان، 4 تن کشته و 2 تن نیز به شدت مجروح شد.مهدی فراهانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه در کیلومتر 20 جاده قم به کاشان روی داد، که به دلیل نزدیکی محل وقوع حادثه به پایگاه اورژانس جاده ای، امدادگران اورژانس قم در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافتند. 
وی ادامه داد: شدت حادثه به گونه ای بود که تمام چهار سرنشین خودروی پراید شامل یک کودک حدود شش ساله، 2 خانم و یک آقا متاسفانه در صحنه حادثه بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند. 

طرح عرضه گوشت و مرغ یارانه 
مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم هفته گذشته ،گفت: طرح عرضه گوشت و مرغ یارانه ای از نیمه اسفندماه در تعاونی ها و فروشگاه های زنجیره ای این استان آغاز می شود، و برای این منظور تاکنون 270 تن گوشت و مرغ ذخیره سازی شده است. مسعود فرجی درگفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: ذخایر گوشت و مرغ قم برای پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان کافی نیست، به همین علت درصدد تکمیل و افزایش آن هستیم. وی با اشاره به توزیع 345 تن گوشت گرم گوسفندی از ابتدای سالجاری تاکنون بیان کرد: 718 تن مرغ منجمد و 475 تن مرغ گرم به نرخ مصوب دولتی نیز توزیع شده است. وی همچنین با یادآوری توزیع 607 تن گوشت گوساله منجمد افزود: درحال حاضر 160 تن گوشت و 110 تن مرغ برای توزیع در آستانه سال نو در سردخانه های استان موجود است، و با توجه به شناور بودن سهمیه ها امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

گردشگری اولویت برنامه های توسعه راهبردی قم 
استاندار قم گفت: گردشگری در اولویت برنامه های توسعه راهبردی استان قرار دارد و این موضوع باید در تدوین سند اشتغال قم برای سال آینده لحاظ شود.بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه اشتغال استان در تالار امام جواد(ع) استانداری، افزود: سند اشتغال باید متناسب با بخش های فعال اقتصادی باشد و سهم بخش صنعت، کشاورزی و خدمات به تفکیک دیده شود که باید در این میان به اولویت اشتغال در حوزه گردشگری اهتمام لازم صورت گیرد.وی همچنین با تاکید بر این که باید طرح های کارورزی و مهارت آموزی در استان به روش های نوین ارائه شود تا موفقیت آمیز باشد، گفت: هر کدام از این طرح ها در کمیته های تخصصی مورد توجه قرار گیرد و علل نرسیدن آن ها به اهداف تعیین شده در سال های گذشته بررسی شود.

تحقق 150 درصدی هدف گذاری سند اشتغال قم 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: سند توسعه سرمایه گذاری و اشتغال استان امسال برای نخستین بار تدوین شد، که در مجموع 150 درصد از هدف گذاری های سرمایه گذاری و اشتغال آن تحقق یافته است. مهرداد غضنفری هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف گذاری صورت گرفته برای این سند 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 14 هزار تن بوده که تاکنون بالغ بر 70 درصد سرمایه گذاری و همچنین بیش از 80 درصد اشتغال پیش بینی شده، محقق گردیده است.سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم، اردیبهشت ماه امسال همزمان با هفته کارگر دراین استان رونمایی شد.

افتتاح 32 طرح کشاورزی 
هفته گذشته 32 طرح در بخش های بهبود تولیدات دامی، مدیریت آب وخاک، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و امور آبزیان و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار یک هزار و 210 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 471 تَن، طی آیینی در قم به بهره برداری رسید. رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در این آیین با بیان این که امسال سه تُن محصولات در حوزه های باغبانی، گلخانه و همچنین تجهیز و نوسازی از قم در سطح کشور نمونه شناخته شده است، گفت: همچنین در هر بخش تولیدی از استان یک نمونه به عنوان نماینده این بخش ها انتخاب شده است که البته اعتقاد داریم همه کشاورزانی که در قم با شرایط اقلیمی خشک و چالش های کم آبی تولید می کنند، نمونه هستند.

رشد 15 درصدی آمار فوت شدگان حوادث رانندگی
رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی قم گفت: آمار فوت ناشی از حوادث رانندگی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 15 درصد رشد داشته است. منیژه حسن زاده در گفت وگویی اظهار داشت: در 9 ماه منتهی به آذر 96 تعداد 186 جسد در موضوع تصادفات رانندگی در بخش متوفیات این اداره کل معاینه و برای آنها جواز دفن صادر شده، این درحالی است که آمار اجساد تصادفات ارجاعی به پزشکی قانونی در مدت مشابه سال جاری با رشد 15 درصدی به رقم 214 جسد افزایش یافته است. وی همچنین به تشریح جزئیات این آمار پرداخت و اعلام کرد: در مدت زمان یاد شده، درصد افزایش آمار فوت زنان بیش از مردان بوده بطوری که از ابتدای سال گذشته تا پایان آذرماه تعداد اجساد زنان در حوزه تصادفات 40 مورد بوده و در مدت مشابه سال جاری با افزایش 27 درصدی به 51 مورد رسیده در حالی که افزایش تعداد اجساد مردان 17 درصد بوده است.

افتتاح چهار طرح اشتغالزای روستایی 
چهار طرح روستایی روز پنجشنبه با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری در بخش خلجستان و مرکزی قم افتتاح شد. فاز اول مجتمع تولیدی و بسته بندی سبزی و میوه در کیلومتر 25 جاده قدیم قم – کاشان در بخش مرکزی با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال ، کارگاه جوراب بافی نیز در روستای طینوج بخش خلجستان با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 600 میلیون ریال و اشتغالزایی چهار تن ، راه اندازی کارگاه تولید انواع شیشه چراغ خودرو و موتورسیکلت با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال و اشتغالزایی 16 تن ، افتتاح کارگاه گَبِّه بافی و گلیم بافی در روستای آمِره بخش خلجستان با سرمایه گذاری چهار میلیارد و 800 میلیون ریال و اشتغالزایی 80 تن ، طرح های روستایی مورد بهره برداری قرار گرفته در هفته گذشته بود. 
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است و جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تَن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

انتهای پیام / 110

 
https://qomnews.ir/vdcivway.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما