چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 74746
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم عنوان کرد

جایگاه ویژه خانواده های شهدا در جشنواره چله سرو

قم نيوز : شهردار قم گفت: در جشنواره چله سرو، جایگاه ویژه‌ای برای تکریم شهداء در نظر گرفته شد و سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری نیز در این راستا حرکت کرد.
جایگاه ویژه خانواده های شهدا در جشنواره چله سرو
جایگاه ویژه خانواده های شهدا در جشنواره چله سرو
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه «مادران چشم انتظار» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که به درجه رفیع شهادت نائل شدند، به درجه آدمیت رسیدند و خانواد‌های آنها نیز نماد آدمیت برای سایر انسان‌ها هستند.

وی ادامه داد: تکریم شعائر دینی و برجسته کردن حرکتی که شهداء و خانواده‌های آنها انجام دادند، از وظایف ما است که با این اقدامات کمک کنیم تا جوانان راه را گم نکنند.

شهردار قم عنوان کرد: شهداء راه خودشان را رفتند و به سعادت ابدی رسیدند و خانواده‌های آنها نیز اجر و قرب خاص خود را دارند؛ ما که مانده‌ایم و اسیر این دنیا هستیم، نیاز به هدایت و چراغ راه داریم؛ خانواده‌های شهدا، چراغ راه و مادران شهداء راهنمای ما هستند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و فیلمنامه «مادران چشم انتظار» ابراز کرد: تکریم حرکت شهداء و خانواده‌های آنها، جایگاه و ارزش خاص خود را دارد و به همین منظور سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری قم به‌عنوان اینکه ۴۰ اثر و به عبارتی چله سرو را در چهل سالگی انقلاب دنبال می‌کرد، نمی‌توانست جایگاه ویژه خانواده‌های شهداء را در این جشنواره‌ها خالی ببیند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما وابسته به شهداء و خانواده‌های آنها است، گفت: قبل از انقلاب، افرادی مثل آیت‌الله غفاری، آیت‌الله سعیدی و ... که در سیاه چاله‌های رژیم طاغوت شهید شدند، نهضتی را آغاز کردند که ادامه یافت و پایه‌های اصلی انقلاب شکل گرفت.

شهردار قم تصریح کرد: شهدایی که از ابتدای انقلاب تاکنون داشتیم، موجب استحکام پایه‌های نظام شدند و ما نیز باید برای دیگر افرادی که می‌خواهند راه شهداء را ادامه دهند و در این مسیر قدم بردارند، اقداماتی داشته باشیم و الگوسازی کنیم.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: در جشنواره چله سرو، جایگاه ویژه‌ای برای تکریم شهداء در نظر گرفته شد و سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری نیز در این راستا حرکت کرد.

وی یادآور شد: همانطور که خداوند، پیامبران را فرستاد تا حجت برای بشریت تمام شود، شهدا نیز با خون خود آمدند تا حجت را بر ما تمام کنند؛ امروزه نیز با وجود شهداء و مسیری که به ما نشان دادند، نمی‌توانیم بگوییم راه را گم کردیم.

شهردار قم تاکید کرد: تکریم و بزرگداشت راه شهداء وظیفه ما بود که سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری در قالب جشنواره چله سرو و فیلم و فیلمنامه «مادران چشم انتظار» به این موضوع توجه و عمل کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-qnq.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما