پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 75350
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

تعداد زیاد موتورسیکلت‌ها عامل آلودگی هوای قم است

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یکی از عوامل آلودگی هوای استان قم، تعداد زیاد موتورسیکلت‌ها است و در این استان 350 هزار موتورسیکلت وجود دارد.
تعداد زیاد موتورسیکلت‌ها عامل آلودگی هوای قم است/ بسیاری از واحدهای صنعتی استان آلاینده هستند
تعداد زیاد موتورسیکلت‌ها عامل آلودگی هوای قم است/ بسیاری از واحدهای صنعتی استان آلاینده هستند
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت دریاچه نمک اظهار کرد: در چند سال اخیر حق آبه به این دریاچه تعلق نگرفت و دریاچه نمک در بحرانی ترین حالت قرار دارد.

وی ادامه داد:  از جمله معضلاتی که به دلیل کاهش‌های آب‌های سطحی در دریاچه نمک به وجود آمده، پیش روی آب شور و نابودی پوشش گیاهی است، از 9 سال پیش شاهد کاهش شدید سطح آب‌های سطحی در دریاچه نمک بودیم و امروز تقریبا هیچ آب سطحی در این دریاچه وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: مساحت حوزه دریاچه نمک حدود 9 میلیون هکتار است و حدود یک میلیون هکتار از این دریاچه در استان قم قرار دارد، هم اکنون حدود 25 میلیون نفر در شهرها و استان‌های پیرامون دریاچه نمک زندگی می‌کنند.

موسوی مشکینی حوزه دریاچه نمک را جزو کانون‌های اصلی گرد و غبار در کشور دانست و تصریح کرد: حوزه این دریاچه به دلیل نمکی بودن، چالش‌های بیشتری را نسبت به کانون‌های دیگر گرد و غبار برای کشور به وجود آورده است.

 

70 درصد خودروها در قم معاینه فنی ندارند

وی با اشاره به وضعیت توزیع بنزین یورو 4 در جایگاه های استان اظهار کرد: هم اکنون 63 درصد از بنزینی که در جایگاه‌های سوخت استان قم توزیع می‌شود، استاندارد یورو چهار دارد و تنها 30 درصد از خودروهایی که در استان مشمول دریافت معاینه فنی هستند، این کار را انجام دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: در 9 ماه نخست سال جاری شاهد بودیم که تعداد روزهای پاک استان بیشتر از تعداد این روزها در سال‌های گذشته بود.

موسوی مشکینی با اشاره به عوامل آلودگی هوا در استان قم اظهار کرد: یکی از عوامل این آلودگی، تعداد زیاد موتورسیکلت‌ها در قم است و در این استان 350 هزار موتورسیکلت وجود دارد، نسبت تعداد موتورسیکلت به جمعیت در شهر قم بسیار بیشتر از این نسبت در شهرهای دیگر است.

وی ادامه داد: از جمله چالش‌های محیط زیستی در استان قم می‌توان به گازهای سمی و گرد و غبار با منشا طبیعی اشاره کرد، منشا بخشی از این گرد و غبار از داخل خود استان و منشا برخی دیگر از گرد و غبار از خارج استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی استان جزو صنایع آلاینده به شمار می‌روند و در گذشته این واحد‌ها به صورت بی ضابطه در شهرک‌های صنعتی قم مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه حرارتی قم که در حریم این شهر قرار دارد، اثرات مخربی را به لحاظ محیط زیستی دارد و آلایندگی زیادی دارد، مصرف گاز این نیروگاه معادل کل مصرف گاز شهر قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjytea.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما