پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 75566
منبع : خبرگزاری تسنیم

تکواندوی قم به سیستم داوری و کلاه الکترونیکی تجهیز می‌شود

قم نيوز : رئیس هیئت تکواندوی استان قم از هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی برای توسعه خانه تکواندوی قم خبر داد و گفت: تکواندوی قم به سیستم داوری و کلاه الکترونیکی تجهیز می‌شود.
تکواندوی قم به سیستم داوری و کلاه الکترونیکی تجهیز می‌شود
تکواندوی قم به سیستم داوری و کلاه الکترونیکی تجهیز می‌شود
به گزارش قم نیوز محمد جمشیدی اظهار داشت: تکواندوی قم امسال صاحب 48 مدال از رویدادهای مختلف داخلی و بین‌المللی شده است و در حوزه آموزش نیز 11 دوره آموزشی تئوری و عملی در بخش مردان و زنان برگزار کردیم که در تاریخ تکواندوی قم بی‌نظیر بوده است که این دوره‌ها شامل مربیگری درجه 3، مربیگری درجه 2 بانوان، مربیگری درجه 3 و 2 مردان به‌صورت کشوری، داوری درجه 2 مردان و داوری درجه 2 و 3 بانوان، دوره‌های تئوری درجه 2 و 3 مردان و زنان بوده است که حاصل این دوره‌ها اضافه شدن 48 مربی از سال 98 به جمع مربیان تکواندوی قم است.

وی افزود: اگر جمعیت قم یک‌میلیون و 300 هزار نفر باشد ما تنها 100 مربی فعال داریم، بنابراین کمبود مربی تکواندو حس می‌شود، هنوز هم برای رسیدن به استانداردها فاصله‌داریم و ما در حال حاضر 75 مربی مرد و 54 مربی زن داریم و با اضافه شدن مربیان جدید، آمار مربیان ما به حدود 190 نفر می‌رسد اما اعتقاد دارم نیاز و ظرفیت تکواندوی قم به‌مراتب بیش از این رقم است.

رئیس هیئت تکواندوی استان قم گفت: شرایط تکواندو با سایر رشته‌های رزم محور متفاوت است، اگر دان 9 رشته کاراته هم باشید نمی‌توانید در رشته تکواندو در دوره مربیگری شرکت کنید، زیرا در تکواندو یک مربی باید ابتدا کمربند خود را از رنگ زرد دریافت کند، به‌تدریج رشد کند و به دان 4 برسد و همه این روند ثبت و ضبط می‌شود، در تکواندو شخص زیر 24 سال نمی‌تواند مربی شود و همه‌چیز در زمینه پرورش مربی سازمان‌یافته‌تر و دقیق‌تر از سایر رشته‌های ورزشی است.

جمشیدی عنوان کرد: در حوزه داوری، به دلیل لزوم تقویت زبان انگلیسی برای داورانی که قصد کسب مدرک بین‌المللی و پیشرفت دارند دوره آموزشی زبان انگلیسی برای داوران و نیز 12 دوره آزمون استانی برگزار کرده‌ایم که به‌منظور ارتقای کمربند صورت می‌گیرد و همچنین میزبان آزمون دان 3 و 4 بانوان بوده‌ایم که با شرکت 650 نفر از سراسر کشور انجام شد. حسین ربانی از مربیان مطرح تکواندوی استان قم به دوره تربیت مدرس اعزام شد و 9 نفر از مربیان مرد و 5 نفر از مربیان زن نیز به‌عنوان ناظر به آزمون‌های برون‌استانی اعزام شدند.

وی تأکید کرد: هاشم آقایی از داوران قمی به دوره داوری بین‌المللی درجه 3 در کرواسی اعزام شد و برای نخستین بار یک داور از قم در یک رویداد بین‌المللی قضاوت کرد به‌طوری‌که سلیمان قلی زاده اولین داور تکواندوی قضاوت کننده قم در مسابقات برون‌مرزی پس از قضاوت در مسابقات G1 قبرس در سطح یک جهانی به‌عنوان داور نمونه در این رقابت‌ها معرفی شد.

رئیس هیئت تکواندوی استان قم با تشریح برنامه‌های حوزه عمرانی گفت: توسعه و تجهیز خانه تکواندو یکی از برنامه‌های جدی ما بوده است، در 2 سال اخیر به دنبال دیوارکشی خانه تکواندو بوده‌ایم و دریافت مجوز این کار بسیار طاقت‌فرسا و زمان‌بر بود. خانه تکواندو یکی از سالن‌هایی بود که زمین آن متعلق به شهرداری و سازه آن متعلق به اداره کل ورزش و جوانان بود و درنهایت با پیگیری‌های حسن عابدی مدیرکل وقت ورزش و جوانان قم این مشکلات و اختلافی که بین شهرداری و اداره ورزش و جوانان وجود داشت رفع شد و درنتیجه توانستیم مساحت خانه تکواندو را با اعتبار 250 میلیون تومانی افزایش دهیم و دیوارکشی کنیم.

جمشیدی تصریح کرد: در زمینه تجهیزات، سیستم‌های داوری الکترونیکی تجهیز شده است و کلاه‌های الکترونیکی نیز به تجهیزات ما اضافه می‌شود، هر سیستم داوری الکترونیکی 54 میلیون تومان هزینه دارد و قیمت هر کلاه سنسوری 4 میلیون تومان است و نیاز ما حداقل 6 کلاه سنسوری است و خرید کلاه سنسوری 30 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که به دنبال تأمین آن هستیم.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdciqway.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما