جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 75599
منبع : خبرگزاری فارس

ثبت نام 22 هزار قمی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف

قم نيوز : رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: امسال 22 هزار نفر برای شرکت در اعتکاف در استان ثبت نام کردند، در حالی که زمان اعتکاف همزمان با ایام نوروز است.
ثبت نام 22 هزار قمی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف
ثبت نام 22 هزار قمی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف
به گزارش قم نیوز علیرضا تکیه ای ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه از حضور گسترده جوانان در اعتکاف به عنوان یک معجزه یاد کردند، از اعتکاف به عنوان ام العبادات یاد می‌شود که هم نماز، هم روزه، هم موعظه و هم ترک گناهان در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اعتکاف عبادتی محدود به برخی از روحانیون بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتکاف به عنوان عبادتی ارزشمند، تمام جامعه را در برگرفت و اعتکاف به یک حرکت جریان ساز تبدیل شد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم افزود: پنج هزار و 500 مسجد در سراسر کشور در خدمت معتکفین است و حدود 800 هزار نفر در برخی از سال‌ها در اعتکاف حضور داشتند که 80 درصد آن‌ها از جوانان بودند.

تکیه ای دهه‌های آینده را دهه‌های جوانان دانست و تصریح کرد: جوانان باید در آینده از انقلاب اسلامی حفاظت کرده و انقلاب را به آرمان بزرگ آن یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) نزدیک کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف زمینه ساز آمادگی روحی برای ظهور است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ستاد اعتکاف ایجاد شد و اعتکاف دستاوردهای معنوی بسیاری در جامعه داشت.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه اعتکاف همواره مورد تائید و حمایت مراجع عظام تقلید بوده است افزود: امسال 22 هزار نفر برای شرکت در  اعتکاف در استان ثبت نام کردند، در حالی که زمان اعتکاف همزمان با ایام نوروز است و مجبور به قرعه کشی بین خواهران علاقه مند برای شرکت در اعتکاف در استان قم هستیم.

تکیه ای با اشاره به افزایش ظرفیت شرکت در اعتکاف در استان قم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر تبدیل بخشی از مصلاهای نماز جمعه به مسجد تاکید کردند و امسال با تبدیل بخشی از مصلای قدس به مسجد، دو هزار نفر به ظرفیت پذیرش اعتکاف در استان اضافه شد.

وی ادامه داد: با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، اعتکاف از مرزهای ایران فراتر رفته است و با همکاری جامعه المصطفی، اعتکاف رجبیه در 69 کشور در سال گذشته برگزار شد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم افزود: 22 مسجد در استان محل برگزاری مراسم اعتکاف است و در سال جاری 300 برنامه در این مساجد از جمله حلقه‌های معرفت در مراسم اعتکاف برگزار می‌شود. از جمله مهم ترین مساجد محل برگزاری اعتکاف در قم، مسجد مقدس جمکران و مصلای قدس است.

تکیه ای با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف اظهار کرد: پنج دوره این جشنواره تاکنون برگزار شده و آثار علمی بسیاری در خصوص اعتکاف تدوین و منتشر شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceon8f.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما