جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 75600
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم:

مصلای قدس بدون بودجه دولتی و با کمک مردم اداره می‌شود

قم نيوز : رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: مصلای قدس به صورت مردمی اداره می‌شود و دارای هیچ ردیف بودجه دولتی نیست، اما با این وجود به لحاظ مالی روی پای خود ایستاده است.
مصلای قدس بدون بودجه دولتی و با کمک مردم اداره می‌شود
مصلای قدس بدون بودجه دولتی و با کمک مردم اداره می‌شود

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم: مصلای قدس بدون بودجه دولتی و با کمک مردم اداره می‌شود

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: مصلای قدس به صورت مردمی اداره می‌شود و دارای هیچ ردیف بودجه دولتی نیست، اما با این وجود به لحاظ مالی روی پای خود ایستاده است.
مصلای قدس بدون بودجه دولتی و با کمک مردم اداره می‌شود

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد باقر ولدان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به عملکرد ستاد نماز جمعه قم اظهار کرد: مهم ترین اقدام این ستاد برگزاری نماز جمعه در مصلای قدس است و امسال 52 نماز جمعه در این مصلی برگزار شد و در حاشیه نماز جمعه قم شاهد برگزاری طرح‌های متنوعی همچون طرح رقابت در خدمت هستیم.

وی ادامه داد:  پس از وقوع زلزله بم، طرح مقاوم سازی مصلای قدس در دستور قرار گرفت که این کار هشت سال به طول انجامید و در 20 فروردین سال 95 شاهد بازگشایی دوباره آن بودیم و از آن زمان تاکنون بالغ بر 160 نماز جمعه در این مصلی برگزار شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: مصلای قدس به صورت مردمی اداره می‌شود و دارای هیچ ردیف بودجه دولتی نیست، اما با این وجود به لحاظ مالی روی پای خود ایستاده است.

ولدان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در مصلای قدس اظهار کرد: در سالی که گذشت شاهد برگزاری نشست‌های متنوع سیاسی، بصیرتی و دانشجویی و نیز ارائه خدمت به بیش از 130 هزار زائر اربعین حسینی از داخل و خارج از کشور در این مصلی بودیم.

وی ادامه داد: مصلای قدس اکنون یک قرارگاه فرهنگی است که فعالیتش در طول هفته استمرار دارد. رویکرد این مصلی میدان دادن به جوانان و جذب آن‌ها است و در این راستا در گوشه و کنار مصلای قدس، 20 مجموعه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فعال شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: تاکید داریم که مصلای قدس پایگاه حوزه علمیه باشد و در این راستا 450 طلبه علوم دینی دروس سطح عالی و خارج حوزه را در این مصلی می‌گذرانند.

ولدان با اشاره به تبدیل مصلای قدس به مسجد اظهار کرد: در بخشی از شبستان مصلی، صیغه مسجد خوانده شده است و به همین دلیل امسال برای نخستین بار اعتکاف در مصلای قدس هم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد نماز جمعه استان قم عملکرد خوبی در زمینه رسانه و اطلاع رسانی داشت و اکنون شاهد هستیم که سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه قم به تیترهای نخست رسانه‌های استان تبدیل شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به نهضت پارکینگ سازی شهرداری قم در سال 98، این آمادگی را داریم که بخشی از زمین مصلای قدس در کنار خیابان را به احداث پارکینگ طبقاتی اختصاص بدهیم، اگر حمایت نهادهایی همچون شهرداری از ستاد نماز جمعه نبود، مصلای قدس مخروبه ای باقی مانده بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchv-nq.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما