جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : 75603
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم:

کمبود مصنوعی مواد اولیه پتروشیمی مشکل صنعت کفش است

قم نيوز : رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: یکی از مشکلات صنعت کفش، ایجاد کمبود مصنوعی مواد اولیه پتروشیمی توسط تولیدکنندگان این مواد برای افزایش قیمت است.
کمبود مصنوعی مواد اولیه پتروشیمی مشکل صنعت کفش است
کمبود مصنوعی مواد اولیه پتروشیمی مشکل صنعت کفش است
به گزارش قم نیوز ابوالفضل فرهانی امروز با اشاره به وضعیت صنعت استان قم اظهار کرد: در استان بیش از دو هزار واحد صنعتی و 12 انجمن صنعتی وجود دارد که بیشتر این انجمن‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: انجمن صنایع غذایی استان قم فعال است و این انجمن بیش از 70 واحد عضو دارد، واحدهای صنعت مواد غذایی استان در زمینه مواد اولیه مشکل دارند و با توجه به زائرپذیر بودن شهر قم باید سهمیه بیشتری از مواد اولیه به این واحدها اختصاص پیدا کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: انجمن کفش جزو انجمن‌های فعال صنعتی در استان است و اخیرا شاهد برگزاری نمایشگاه صنعت کفش در قم با حضور 200 مهمان خارجی بودیم و نمایشگاه 13 میلیون دلار امضای قرارداد به همراه داشت، ولی افزایش مواد اولیه این قراردادها را با مشکل مواجه کرد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد شهرک کفش در استان تلاش کردیم، ولی تنها 90 هکتار زمین به آن اختصاص پیدا کرد، در حالی که نیاز شهرک 200 هکتار زمین است.

فرهانی با اشاره به شهرک صنعت کفش استان قم اظهار کرد: باید طراحی این شهرک با انجمن کفش قم باشد و به دنبال ایجاد یک فروشگاه بزرگ در ورودی این شهرک هستیم، در صورت زدن کلنگ شهرک کفش، پس از یک سال شاهد شروع بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات صنعت کفش، ایجاد کمبود مصنوعی مواد اولیه پتروشیمی توسط تولیدکنندگان این مواد برای افزایش قیمت است، این تولیدکنندگان برای کسب درآمد بیشتر برای هزاران واحد تولید کفش مشکل ایجاد کردند. این صنعت اشتغال زیادی به وجود آورده است و صنعت کفش قم 100 میلیون دلار صادرات در سال دارد که افزایش رقم آن ممکن است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: قم یک استان ویژه است و در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از 40 پروژه صنعتی در قم بودیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaein0.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما