شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 75622
منبع : خبرگزاری ايرنا
ورزش قم در هفته ای که گذشت؛

وعده های فوتسالی مدیرکل و ماندن بانوان تیرانداز در لیگ برتر

قم نيوز :  در هفته ای که مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم در نخستین نشست خبری وعده هایی فوتسالی داد، 12 اسکیت باز قمی به تیم ملی اینلاین هاکی دعوت و بانوان تیرانداز نیز موفق به ماندن در لیگ برتر کشور شدند.
وعده های فوتسالی مدیرکل و ماندن بانوان تیرانداز در لیگ برتر
وعده های فوتسالی مدیرکل و ماندن بانوان تیرانداز در لیگ برتر
به گزارش قم نیوز در هفته ای که مدیرکل ورزش و جوانان استان در نخستین نشست خبری خود، حمایت از تیم های فوتسال قم در لیگ برتر به منظور قهرمانی در فصل آینده و کسب سهمیه رقابت های آسیایی اعلام کرد، ورزش قم نیز شاهد مصاف ورزشکاران خود در رقابت های مختلف بود.

اعزام کشتی‌گیر قمی به مسابقات امیدهای آسیا، بازماندن قم از صعود به نیمه نهایی لیگ پینگ پنگ جوانان، سقوط تیم‌های وحدت و پیروزان به دسته اول فوتبال استان، میزبانی از دور رفت مرحله دوم لیگ بسکتبال نوجوانان، ایستادن بدمینتون بازان قم بر سکوی سوم کشور، دعوت از 12 اسکیت باز قمی به تیم ملی اینلاین هاکی، قهرمان تیم والیبال «افق» در لیگ استان و ماندن بانوان تیرانداز در لیگ برتر، مهمترین عناوین ورزشی این استان در هفته گذشته بود.


توجه به فوتسال از اولویت های مهم ورزش قم است

نخستین نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان قم، هفته گذشته در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد و رسول منعم که چند هفته ای است سکان مدیریت این اداره کل را در اختیار گرفته به سوال خبرنگاران پاسخ داد. وی در این نشست، فوتسال را از جمله ظرفیت ها و اولویت های مهم ورزشی استان دانست و اظهار داشت: قهرمانی در لیگ برتر فوتسال و کسب سهمیه در مسابقات آسیایی در سال 98 از سوی این اداره کل هدف گذاری شده است و با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های دولتی به دنبال تقویت تیم های فوتسال استان برای حضور قوی در لیگ برتر هستیم.

وی، فوتبال را نیز از جمله رشته های ورزشی پر طرفدار دانست و گفت: با مشارکت و همفکری با بخش خصوصی و صاحب نظران به دنبال فعالیت تیمی از قم در سطح لیگ های معتبر کشوری هستیم. پیشنهاد ما حضور تیمی از قم با استفاده از ظرفیت های داخلی استان در لیگ دسته دوم است.


اعزام کشتی‌گیر قمی به مسابقات امیدهای آسیا

رقابت‌های کشتی قهرمانی رده سنی امید زیر 23 سال آسیا از اول فروردین در مغولستان برگزار می‌شود و تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد امید ایران برای حضور در این رقابت‌ها هفته آینده ایران را ترک می‌کنند که کشتی قم در این مسابقات دارای یک نماینده است.

مهدی ابراهیمی کشتی گیر قمی در وزن 82 کیلوگرم مسافر این مسابقات است که با وجود جوانی، یک کشتی گیر باتجربه و میدان دیده است و تاکنون در چند دوره مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و تورنمنت‌های بین المللی معتبر شرکت کرده و آینده روشن و امیدوار کننده ای در پیش رو دارد.


لیگ برتر تیراندازی بانوان/ بانوان قمی در لیگ ماندنی شدند 

لیگ برتر تیراندازی بانوان سرانجام پس از ماه‌ها رقابت تیراندازان تیم‌های مختلف در دو بخش تپانچه و تفنگ بادی به پایان رسید و تیم هیات تیراندازی قم به مقام پنجم دست پیدا کرد و با این نتیجه در لیگ برتر ماندنی شد.

بانوان تیرانداز قم در هفته پایانی این مسابقات که در سالن اختصاصی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد در بخش تفنگ بادی تیم‌های قزوین و خراسان رضوی را شکست دادند اما در دیدار برابر نیروی زمینی ارتش و مقاومت نتیجه را واگذار کردند.

در رقابت تیراندازان قمی در بخش تپانچه، تیم هیات تیراندازی در مسابقه برابر قزوین، هیات تیراندازی خراسان رضوی، مقاومت و نیروی زمینی ارتش بازنده شد و در نهایت با رتبه پنجم به کار خود در لیگ پایان داد.


لیگ پینگ پنگ جوانان/ بازماندن قم از صعود به نیمه نهایی لیگ جوانان 

تیم هیات تنیس روی میز قم با شکست برابر نماینده تهران از رسیدن به نیمه نهایی مسابقات دسته برتر تنیس روی میز جوانان و نوجوانان کشور بازماند در حالی که تیمی بسیار جوان را به این رقابت‌ها اعزام کرده بود.

تیم هیات تنیس روی میز قم در دور برگشت این رقابت‌ها در تهران به میدان رفت و 2 پیروزی و 2 شکست در کارنامه خود ثبت کرد و با توجه به مجموع امتیازات این مرحله و نیز دور برگشت در رده سوم جدول گروهی قرار گرفت و نتوانست راهی دور نیمه نهایی شود.


لیگ برتر فوتبال قم/ سقوط تیم‌های وحدت و پیروزان به دسته اول 

هفته سیزدهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم هفته گذشته به پایان رسید و در پایان دیدارهای این هفته 2 تیم در کورس قهرمانی باقی ماندند و 2 تیم نیز راهی دسته پایین‌تر شدند.

در بازی‌های برگزار شده تیم انتهای جدولی پیروزان که پیش از این به دسته اول سقوط کرده بود با تیمی بی انگیزه برابر تیم صدرنشین سرخ پوشان قرار گرفت و با نتیجه عجیب 11 بر یک نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

در دیگر مسابقه روز چهارشنبه تیم فوتبال وحدت شریف برابر پیام 4 بر 2 بازنده شد و با این شکست به عنوان دومین تیم راهی دسته اول شد تا دیدار هفته پایانی این تیم برابر هما که آخرین مسابقه رسمی فوتبال قم در سال 97 نیز خواهد بود جنبه تشریفاتی پیدا کند.


لیگ بسکتبال نوجوانان میزبانی قم از دور رفت مرحله دوم لیگ بسکتبال 

پس از 3 روز رقابت، دور رفت از مرحله دوم لیگ بسکتبال نوجوانان کشور در قم به پایان رسید و تیم مهرام زیتون از استان تهران در صدر قرار گرفت و بسکتبالیست‌های قمی در جایگاه دوم ایستادند.

در دیدارهای سوم این مرحله که هفته گذشته در سالن شهید رضاییان قم برگزار شد، تیم هیات بسکتبال قم به دیدار تیم خانه بسکتبال رشت رفت و در یک بازی نزدیک و پایاپای در نهایت با امتیاز 56 بر 59 نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

این شکست در حالی برای میزبان رقم خورد که تیم هیات بسکتبال قم در دیدار برابر تیم صدرنشین مهرام زیتون نیز تنها با اختلاف 5 امتیاز بازنده شده بود و بدین ترتیب 2 شکست نزدیک و با اختلافی ناچیز را تجربه کرد.

با پیروزی تیم خانه بسکتبال رشت بر نماینده قم، تیم مهرام زیتون با 6 امتیاز در صدرقرار گرفت اما تیم‌های هیات بسکتبال قم، شهرداری گرگان و خانه بسکتبال رشت همگی با 4 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.


لیگ دسته اول بدمینتون/ قم صاحب سکوی سوم کشوری شد

رقابت‌های بدمینتون قهرمانی دسته اول مردان کشور هفته گذشته در قم خاتمه یافت و تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر مشخص شد.
در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها که با تلاش و میزبانی قابل توجه هیات بدمینتون استان قم برگزار شد، تیم‌های صنایع پلاستیک شیراز و پاک چوب سیستان و بلوچستان جام قهرمانی و نایب قهرمانی را بالای سر بردند و تیم هیات بدمینتون قم نیز با عنوان سومی به کار خود پایان داد.

بدمینتون بازان قمی با هدایت محمدرضا مطیع و حامد شبانیان در این مسابقات برابر تیم‌های صنایع پلاستیک شیراز و نماینده نیشابور پیروز شدند و یک بازی را برابر تیم پاک چوب سیستان واگذار کردند و این در حالی است که پیروزی در دیدار برابر نماینده سیستان و بلوچستان می‌توانست نماینده قم را صاحب سکوی بالاتری کند.


تیم ملی اینلاین هاکی / دعوت از 12 اسکیت باز قمی به تیم ملی 

اردوی تیم ملی اسکیت اینلاین هاکی در حالی به زودی آغاز می‌شود که ورزشکاران قمی برای حضور در این اردو فراخوانده شده اند. بر اساس اعلام کادر فنی تیم‌های ملی اسکیت اینلاین هاکی مردان و زنان ایران، 8 بازیکن در بخش مردان و 4 بازیکن در بخش زنان از استان قم در اردوی تیم ملی اینلاین هاکی حضور خواهند داشت.


لیگ والیبال استان/ تیم والیبال «افق» قهرمان لیگ قم شد

مسابقات والیبال مردان استان قم که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز شده بود سرانجام با قهرمانی تیم افق به پایان رسید و این تیم شنبه شب هفته گذشته در سالن شهید رضاییان در حضور جمعی از اهالی والیبال و پیشکسوتان قهرمان شد.

در دیدار نهایی این مسابقات تیم افق توانست با نتیجه 3 بر یک از سد تیم فدک عبور کند و عنوان نخست این پیکارها را به دست بیاورد و تیم کریمه نیز توانست صاحب عنوان سوم این مسابقات شود. این در حالی است که افق در سال 97 نماینده قم در لیگ دسته اول کشور بود.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcb50bz.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما