شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 75626
منبع : خبرگزاری تسنیم

دوره آموزش مربی‌گری کبدی در سال 98 در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس هیئت کبدی استان قم گفت: دوره آموزش مربی‌گری کبدی در سال ۹۸ در قم برگزار می‌شود.
دوره آموزش مربی‌گری کبدی در سال 98 در قم برگزار می‌شود
دوره آموزش مربی‌گری کبدی در سال 98 در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز مسلم رشیدی با اشاره به اقدامات هیئت کبدی استان اظهار داشت: ماهیت رشته کبدی به‌عنوان رشته‌ای موفق و مدال‌آور در بازی‌های آسیایی سبب شده این رشته از جایگاهی متفاوت و برجسته در میان سایر رشته‌های ورزشی برخوردار باشد و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در هر دو بخش مردان و زنان این جایگاه ویژه را آشکار کرد.

وی افزود: در قم، کبدی نیاز به تغییر نسل داشت و برای اینکه بتوانیم خود را به استان‌های صاحب سبک در کبدی ایران نزدیک کرده گزینه‌ای جز سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه نداشتیم و حاصل این سرمایه‌گذاری افزایش آمار کبدی کاران در قم و پدیدار شدن ستاره‌های مستعدی بوده که می‌توانند آینده کبدی قم را بسازند.

رئیس هیئت کبدی استان قم گفت: در حال حاضر 5 پایگاه توسعه کبدی برای آموزش کبدی کاران جوان در قم فعال‌شده‌اند که 3 پایگاه واقع در ورزشگاه‌های شهید حیدریان، مجموعه راحله و باشگاه مدال در منطقه شیخ‌آباد ویژه دختران و 2 پایگاه واقع در خانه کبدی و باشگاه حضرت معصومه (س) منطقه امامزاده ابراهیم ویژه پسران است.

رشیدی بیان کرد: گسترش کبدی به افزایش پایگاه‌های کبدی در سطح شهر قم وابسته است و به همین منظور در تلاش هستیم به تدریج این پایگاه‌ها در تمام نقاط شهر پراکنده شوند و در دسترس عموم قرار گیرند.

وی عنوان کرد: به منظور توسعه سطح فنی آموزشی کبدی کاران قمی، امسال سهیلا ثلبی بازیکن سابق تیم ملی ایران و از مربیان برجسته کشور برای آموزش دختران کبدی کار و رضا کمالی مقدم از مربیان بازیکن ساز این رشته برای آموزش پسران کبدی کار قم استخدام شدند و حضور آن‌ها کمک بزرگی به توسعه علمی کبدی قم بود و در نظر داریم همچنان از وجود این مربیان ارزشمند استفاده کنیم.

رئیس هیئت کبدی استان قم تصریح کرد: سرمایه امروز کبدی قم بازیکنان جوان زیر 15 سال هستند که در برنامه گسترش کبدی قم آموزش داده شده و استعدادیابی شده‌اند، از سوی دیگر در سال 98 با برگزاری یک دوره آموزش مربیگری، در نظر داریم مربیان جدیدی را وارد عرصه کبدی قم کرده و خلأ این بخش را تا حدودی مرتفع کنیم.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcfvvde.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما