شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 75645
منبع : خبرگزاری تسنیم

انتقاد شدید امیرآبادی از فروش بی‌ضابطه قبر در قم

قم نيوز : عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش قبر توسط اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه به‌شدت محکوم است، گفت: فروش قبر در قبرستان بقیع و برخی گورستان‌های داخل شهر تا ۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
انتقاد شدید امیرآبادی از فروش بی‌ضابطه قبر در قم
انتقاد شدید امیرآبادی از فروش بی‌ضابطه قبر در قم
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به جمع‌آوری مراکز کمیته امداد در بخش‌های استان اظهار داشت: تجمیع این مراکز امر سنجیده‌ای نبود و نتایج خاصی نیز از آن تاکنون برای استان حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه این طرح قرار بود به‌صورت پایلوت استانی 6 ماه به‌صورت آزمایشی انجام شود، افزود: متأسفانه قبل از ارزیابی‌ها، اداره کل کمیته امداد در حال واگذاری ساختمان‌های این مراکز در بخش‌های مختلف استانی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های کمیته‌های ارزیابی نشان‌دهنده آن بوده که مردم و ساکنان بخش‌های استانی از تجمیع دفاتر کمیته امداد در شهرها و بخش‌های استان رضایتمند نیستند.

وی با اشاره به مسئله احداث نیروگاه‌های خورشیدی در قم تأکید کرد: باید مشخص شود در مسئله احداث نیروگاه‌های خورشیدی پایش سرزمینی صورت گرفته است یا نه؟، مدیران قمی از واگذاری بی‌ضابطه زمین و بدون کارهای کارشناسی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی جلوگیری کنند.

امیرآبادی با اشاره به مصوبه ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر گفت: این مصوبه نزدیکی بسیار زیادی به عدالت اجتماعی دارد، چراکه بسیاری از افراد صاحب نفوذ از قدرت پول و لابی‌گری خود برای دفن اموات خود در آرامستان‌های داخل شهر استفاده می‌کردند.

وی از معضلات دفن اموات در گورستان‌های داخل شهر را مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر دانست و گفت: فروش قبر توسط اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه به‌شدت محکوم است، فروش قبر در قبرستان بقیع و برخی گورستان‌های داخل شهر تا 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه فروش قبر سازمان اوقاف و امور خیریه بنگاه اقتصادی برای خود باز کرده است، در حال حاضر دفن در قبرستان بقیع قم با مشکلات شدید اقتصادی برای مردم و سو استفاده‌های مالی روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای بودجه استان قم در  سال 98 تصریح کرد: 13 مورد در ردیف‌های بودجه‌ قم شامل تخریب بیمارستان الزهرا، تکمیل جاده کهک، احداث دانشکده پزشکی در قم و افزایش دو میلیارد تومانی به بودجه دانشگاه‌های قم از جمله این 13 ردیف جدید بوده که اضافه‌شده است، همچنین سال آینده 3 کلانتری جدید در قم احداث می‌شود.

امیرآبادی با بیان اینکه سال آینده بودجه‌ای ویژه برای احداث جاده دریاچه نمک از محل بند 30 در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت:  بودجه استان در دفترچه بودجه کشور در رده‌های پایینی است، اما در استفاده از تبصره‌های بودجه استان بیشترین استفاده را داشته است.

وی فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قم را مدنظر قرار داد و اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای تأمین 100 دستگاه اتوبوس درون‌شهری، بیش از 50 میلیارد تومان از اعتبارات ملی اختصاص پیداکرده و از هفته آینده این اتوبوس‌ها وارد قم می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعی شدن خرید واگن‌های مترو قم و اختصاص 300 میلیارد تومان برای راه‌اندازی خط نخست متروی قم از موفقیت‌های اخیر استان در جذب سهمیه‌های ملی بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgn39u.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما