يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 75687
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مطرح کرد

ختم پیمان 30 درصد از پروژه‌های شهرداری قم در سال 97

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: امسال به دلیل تغییر قیمت‌ها 30 درصد از پروژه‌هایی که شهرداری شروع کرد، به ختم پیمان رسید، چون قیمت‌های قراردادها جوابگوی هزینه‌های پیمانکاران نبود.
ختم پیمان 30 درصد از پروژه‌های شهرداری قم در سال 97
ختم پیمان 30 درصد از پروژه‌های شهرداری قم در سال 97
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن امروز با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرداری قم اظهار کرد: در سال جاری به دلیل مسائل اقتصادی و کمبود منابع مالی، پروژه‌ها را اولویت بندی کردیم و احداث برخی از پروژه‌ها را با وجود این که طرح‌هایشان آماده شده بود، در سال 97 شروع نکردیم.

افزود: تعداد پروژه‌های پیش بینی شده در بودجه سال 97 شهرداری قم710 پروژه است که این عدد در بودجه سال 96، 737 پروژه بود و 70 درصد این پروژه‌های پیش بینی شده در سال گذشته اجرا شدند، امسال به دلیل تغییر قیمت‌ها 30 درصد از پروژه‌هایی که شهرداری قم شروع کرد، به ختم پیمان رسید، چون قیمت‌های قراردادها جوابگوی هزینه‌های پیمانکاران نبود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: در سال گذشته ضریب پولس پیمانکاران در پروژه‌ها به صورت میانگین 20 درصد بود، اما امسال این عدد به 60 تا 70 درصد رسید، براین اساس انتظار کاهش تعداد پروژه‌های عمرانی در شهر قم را داشتیم.

قاری قرآن با اشاره به وضعیت آسفالت در شهر قم اظهار کرد: در سال گذشته 300 هزار تن آسفالت در سطح مناطق شهرداری و شهر قم توزیع شد که رکورد بالایی بود و توزیع هر تن آسفالت برای شهرداری قم 110 هزار تومان هزینه داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال قیمت قیر تا چهار برابر سال گذشته هم گران شد، ولی به صورت متوسط هزینه توزیع هر تن آسفالت در شهر قم برای شهرداری در سال جاری حدود 210 هزار تومان بود و تا اواسط اسفندماه 194 هزار تن آسفالت در شهر قم توزیع شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmeqm.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما