يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 75691
منبع : خبرگزاری تسنیم

تبلیغ در اربعین باید بر اساس فرهنگ قومیت‌ها و ملیت‌ها باشد

قم نيوز : رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌البیت(ع) گفت: هر قومیتی علایق و سلایق مختص خود را داشته و ما باید بفهمیم که هر قومیت و ملیتی چه نیازهای و سرگذشتی دارند و در اربعین بر اساس این نیازها مبلغ تربیت کنیم.
تبلیغ در اربعین باید بر اساس فرهنگ قومیت‌ها و ملیت‌ها باشد
تبلیغ در اربعین باید بر اساس فرهنگ قومیت‌ها و ملیت‌ها باشد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمدباقر هاشمی شاهرودی ظهر امروز در اختتامیه کارگاه مهارت‌های کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: هر قومیتی علایق و سلایق مختص خود را داشته و ما باید بفهمیم که هر قومیت و ملیتی چه نیازهای و سرگذشتی دارند.

وی افزود: بنیاد فقه و معارف اهل‌البیت(ع) پیرامون این موضوع کارهای بسیاری انجام داده و همه این کارها و اقدامات زیر لوای مرجعیت به انجام رسید چرا که خروج از زیر لوای مرجعیت خسارت ایجاد می‌کند.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌البیت(ع) تصریح کرد: فعالیت بنیاد فقه و معارف اهل‌البیت(ع) از حدود 10 سال گذشته آغاز شده و نشر معارف اهل‌بیت(ع) هدف اصلی این بنیاد است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: در این بیانیه رهبر انقلاب درباره سبک زندگی نکات مهمی را مطرح کرده‌اند و این دوره‌های آموزشی طلاب بخشی از مشکلات موجود برای سبک زندگی طلاب را برطرف می‌کند، طلاب تا زندگی خود را اصلاح نکنند نمی‌توانند بر اصلاح زندگی دیگران تأثیر بگذارند.

هاشمی شاهرودی عنوان کرد: با توصیه مرحوم آیت‌الله شاهرودی در حدود شش سال گذشته، در بحث خانواده مبتنی بر سیره اهل‌بیت(ره) کارهایی آغاز شد و در حال حاضر 200 مشاور خانواده در این بنیاد حضور دارند که آغاز فعالیت مشاوره‌ای آن‌ها از زندگی خود طلاب آغاز شده است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌البیت(ع) گفت: مشاوره‌های خانواده در این بنیاد در جنسیت‌های مرد و زن حضور دارند و این مشاوره‌ها در روضه‌هایی که برگزار شد برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه ما در ایام اربعین دوره‌های چهارساعته برای مبلغان برگزار کرده‌ایم، گفت: به دلیل اینکه ما نمی‌دانستیم چه مسائلی را با زائران مطرح کنیم و درد مردم را نمی‌شناختیم، نیازمند برگزاری این دوره‌ها بودیم و اگر سؤالات سختی با 4200 مبلغ مطرح می‌شد، به 200 نفر از مشاوران ارجاع داده می‌شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchz-nq.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما