دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 75696
منبع : خبرگزاری تسنیم

وضعیت دریاچه نمک قم هرسال وخیم‌تر شده است

قم نيوز : رئیس سازمان محیط‌زیست قم با تأکید بر وضعیت نامطلوب دریاچه نمک و ادامه خشکی دامنه‌دار این حوزه آبی گفت: متأسفانه وضعیت دریاچه نمک ازنظر زیست‌محیطی نسبت به ۵ سال گذشته بسیار وخیم‌تر شده است.
وضعیت دریاچه نمک قم هرسال وخیم‌تر شده است
وضعیت دریاچه نمک قم هرسال وخیم‌تر شده است
به گزارش قم نیوز سید‌‌رضا موسوی‌مشکینی عصر امروز در جلسه شورای معادن که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های مهم دغدغه‌مندان محیط‌زیست، شکل و نحوه سرمایه‌گذاری در حوزه مهم و حساس آبی دریاچه نمک است.

وی با اشاره به مسئله سرمایه‌گذاری معدنی و گردشگری در دریاچه نمک افزود: بررسی‌های سازمان محیط‌زیست بر واحدهای گردشگری فعال در حوزه دریاچه نمک هنوز به پایان نرسیده و نمی‌توان نسبت به آینده فعالیت‌های انجام‌شده نظر قطعی داد.

رئیس سازمان محیط‌زیست استان قم با تأکید بر وضعیت نامطلوب دریاچه نمک و ادامه خشکی دامنه‌دار این حوزه آبی عنوان کرد: متأسفانه وضعیت دریاچه نمک ازنظر زیست‌محیطی نسبت به 5 سال گذشته بسیار وخیم‌تر شده است.

موسوی مشکینی با اشاره به حساسیت‌های سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک همراه با آسیب‌های زیست‌محیطی ویژه بوده و در صورت برهم خوردن اکوسیستم آبی دیگر امکان بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان محیط‌زیست استان قم ابراز کرد: در استخراج و اکتشاف از منابع معدنی و جاذبه‌های گردشگری دریاچه نمک باید نگاه آینده‌نگرانه‌ای را دنبال کرد چراکه ممکن است استفاده اقتصادی از این ظرفیت خسارت‌های جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی را به استان تحمیل کند.

وی تأکید کرد: در وضعیت کنونی دریاچه نمک منشأ گردوغبار نیست اما با ادامه روند فعلی در آینده نه‌چندان دور این دریاچه به مهم‌ترین منشأ گردوغبار استان و 25 میلیون نفر از جمعیت ساکن در محدوده آن تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcceeqm.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما