دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 75734
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم:

3 هزار نیروی خدماتی در ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم مشارکت دارند

قم نيوز : معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: حدود سه هزار نفر از شرکت‌های خدماتی در فعالیت‌های این ستاد مشارکت دارند و نزدیک به 300 خودروی سنگین در این بخش در حال استفاده است.
3 هزار نیروی خدماتی در ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم مشارکت دارند
3 هزار نیروی خدماتی در ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم مشارکت دارند
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به عملکرد ستاد تسهیلات زائرین شهرداری اظهار کرد: هر سال عملکرد این ستاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و براساس این ارزیابی، برنامه ستاد برای ایام نوروز تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته خدمت شهری و رفاه اجتماعی ستاد تسهیلات زائرین استان قم به شهرداری واگذار شده است؛ ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم هم 10 کمیته و 9 ستاد اجرایی دارد و رئیس این ستاد شهردار قم و جانشین ستاد هم معاون خدمات شهری شهرداری است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: شهرداران مناطق در کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین شهرداری عضویت دارند و اقدامات این کمیته از بهمن ماه شروع شد. لکه گیری آسفالت، جمع آوری متکدیان و آذین بندی شهر در حوزه فعالیت کمیته اجرایی است.

 

1400 چشمه سرویس بهداشتی در خدمت مسافران نوروزی

سامع با اشاره به وضعیت سرویس‌های بهداشتی در شهر قم اظهار کرد: اکنون هزار و 400 چشمه سرویس بهداشتی در شهر داریم که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشت. همچنین سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در بوستان‌های شهر قم آماده هستند و تعدادی حمام را هم در هسته مرکزی شهر برای استفاده زائرین آماده کردیم.

وی ادامه داد: امسال 40 سرویس بهداشتی را با استفاده از کانکس در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س) آماده کردیم؛ نبود سرویس بهداشتی در این پارکینگ جزو مشکلات بود.

جانشین شهردار قم در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری افزود: نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و ورودی‌های شهر اقدام کردیم، همچنین از 15 اسفندماه حفاری جدید در شهر قم نداشتیم و حفاری‌های قبلی را هم لکه گیری کردیم.

سامع با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم اظهار کرد: حدود سه هزار نفر از شرکت‌های خدماتی در فعالیت‌های این ستاد مشارکت کردند و نزدیک به 300 خودروی سنگین در این بخش در حال استفاده است.

وی ادامه داد: طرح احسان ماندگار را در شهر قم اجرا کردیم تا وسایلی که شهروندان به آن‌ها نیازی ندارند، به نیازمندان هبه کنند و امسال تاکنون 30 سرویس در این طرح انجام دادیم.

 

وجود 5300 پارکینگ در قم

سامع با اشاره به پارکینگ‌های شهر قم اظهار کرد: حدود پنج هزار و 300 پارکینگ در شهر قم وجود دارد و به دنبال استفاده از پروژه شهید کاظمی به عنوان پارکینگ موقت در ایام نوروز هستیم.

وی ادامه داد: استقرار اتوبوس و تاکسی را در استراحتگاه‌های شهرداری قم پیش بینی کردیم تا نیازی به استفاده زائرین از خودروی شخصی برای تردد به هسته مرکزی شهر نباشد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: سامانه 137 در ایام نوروز سامانه اطلاع رسانی مدیریت شهری است و نیروهای این سامانه اطلاعات لازم را به مسافرین می‌دهند، همچنین حدود 90 هزار نقشه شهر قم را برای ایام نوروز آماده کردیم. همچنین تعدادی نقشه کارتی را برای معرفی استراحتگاه‌های شهرداری بین مسافرین در ایام نوروز توزیع خواهیم کرد.

سامع با اشاره به کمپین گامی نو اظهار کرد: این کمپین برای فضاسازی و تبلیغات سطح شهر در راستای پیام گام دوم انقلاب و آغاز بهار طبیعت با موضوعات پیام‌های فرهنگ شهروندی و سبک زندگی اسلامی در شهر قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تورهای قم گردی به دو صورت رایگان و هزینه ای از روز 28 اسفندماه الی 12 فروردین ماه اجرا می‌شود، از جمله مسیرهای بازدید این تور موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)، بازارچه و تیمچه، خانه زند، کارگاه صنایع دستی، بیت تاریخی امام خمینی(ره) و خانه یزدان پناه است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: امسال در 11 بوستان شهر در ایام نوروز، نماز جماعت اقامه می‌شود.

سامع با اشاره به هدایت مسافران در شهر قم اظهار کرد: نیروهای شهرداری در ایام نوروز به هدایت مسافرین می‌پردازند و مسافرین را در روزهای بارانی به مکان‌های مسقف راهنمایی می‌کنند.

وی ادامه داد: 30 غرفه در مناطق هشت گانه شهرداری قم برای توزیع 700 تن پرتقال و 350 تن برپا شده است، همچنین 30 غرفه عرضه ماهی قرمز و تزئینات سفره هفت سین برای حفظ سیما و منظر شهری در قم مستقر شدند.

 

ساخت 20 المان نوروزی جدید در قم

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: هزار و 600 مترمربع نقاشی دیواری جداره‌های شهری در آستانه ایام نوروز با اولویت ورودی‌های شهر در سطح مناطق و میدان راه آهن و جمکران صورت گرفت، همچنین ساخت 20 المان نوروزی جدید براساس خروجی فراخوان شهرنگار 2 جزو اقدامات دیگر شهرداری قم بود.

سامع اشاره به نورپردازی شهر قم اظهار کرد: نورپردازی پروژه‌های زیرگذر حضرت حمزه(ع)، پل میثم، پل 9 دی و خیابان عماد مغنیه انجام شد.

وی ادامه داد: اولویت اسکان مسافرین با واحدهای اقامتی است، ولی شهرداری قم چهار استراحتگاه اصلی در شهر برای اسکان مسافرین در بوستان‌های فدک امام رضا(ع)، غدیر و پارکینگ چهار جمکران آماده کرده است، در بوستان‌های حضرت مهدی(عج) و نیایش نیز در ایام نوروز استراحتگاه داریم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بحث ایمن سازی و تکمیل روشنایی بوستان‌های شهر طی سه سال اخیر اجرا شد و 17 میلیارد تومان در این خصوص اعتبار هزینه کردیم، همچنین آب‌نماهای بوستان‌های شهر قم پس ایمن سازی در حال استفاده هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjede.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما