سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 75757
منبع : خبرگزاری تسنیم

ادبیات علمی توسعه و تأمین نیازمندی‌های علمی انقلاب مهم‌ترین دغدغه مرحوم صدوق بود

قم نيوز : استاد و پژوهشگر حسینیه اندیشه گفت: مرحوم صدوق عمر خویش را در راستای تأمین نیازمندی‌های علمی انقلاب در درگیری با دستگاه کفر و ادبیات علمی توسعه صرف کرد و در این زمینه خداوند ایشان را جمیع خیر قرار داد.
ادبیات علمی توسعه و تأمین نیازمندی‌های علمی انقلاب مهم‌ترین دغدغه مرحوم صدوق بود
ادبیات علمی توسعه و تأمین نیازمندی‌های علمی انقلاب مهم‌ترین دغدغه مرحوم صدوق بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد‌صادق حیدری در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت‌الاسلام و‌المسلمین صدوق، با اشاره به اهمیت ماه رجب اظهار داشت: خداوند هرچه به انسان قرب ودرجه بدهد بازهم نمی‌توان همه درجات الهی را کسب کرد در حالی که در دعای ماه رجب می گوییم جمیع خیر دنیا و آخرت را به ما عنایت کن.

وی افزود: خیرات در یک محور به وحدت می‌رسند و آن هم بر اساس زیارت جامعه کبیره اول و آخر و اصل و فرع و خیر اهل بیت (ع) هستند که محور همه خوبی و خیرات هستند.

استاد و پژوهشگر حسینیه اندیشه بیان کرد: اگر کسی همراه با اراده امام که اراده خدا است باشد چون به محور خیرات وصل است به درجات تعالی می‌رسد و جمیع خیر و آخرت معنا می‌شود.

شاگرد حجت‌الاسلام و‌المسلمین صدوق تصریح کرد: اراده امام و خدا در فضای رها و بدون بلا به دست نمی‌آید بلکه در دار تکلیف دستگاه بزرگی هم برای تولید شرور و طغیان در برابر خداوند وجود دارد.

حیدری با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی گفت: شرق وغرب مادی در حال درگیری با دستگاه معنویت هستند و هدف آن‌ها رسیدن به مقاصد خود است و تنها هدف خود رادنبال می‌کنند.

استاد و پژوهشگر حسینیه اندیشه بیان کرد: در گام دوم انقلاب کیفیت حاکمیت و روش اداره کشور مطرح است و به دو قسمت توسعه یافته و در حال توسعه تبدیل شده است.

‌شاگرد حجت‌الاسلام و‌المسلمین صدوق عنوان کرد: دستگاه خیر با دستگاه شر درگیر است و نقطه اصلی دین داری درگیری بین کفر و نفاق و ایمان است‌.

حیدری ادامه داد: در گام اول انقلاب اسلامی تقسیم شرق و غرب مادی (در اصل حاکمیت) را شکست و در گام دوم در برابر تقسیم به توسعه یافته و در حال توسعه (کیفیت حاکمیت و روش اداره کشور) قرار گرفته است چون دستگاه کفر دنیا پرستی را به این شیوه پیش می‌برد.

استاد و پژوهشگر حسینیه اندیشه بیان کرد: علت اصلی ناهنجاری موجود کشوردرگیری ادبیات و انگیزه‌های انقلاب و ادبیات توسعه است، در این مسیر مرحوم صدوق تلاش می‌کرد که در هماوردی با ادبیات توسعه و ادبیاتی علمی برای اداره کشور براساس انقلاب و نهضت اسلامی فعالیت کند.


وی گفت: حجت الاسلام و المسلمین صدوق در آخر عمر خویش مجاهدت علمی خود را جمع بندی کرده ودر دو کتاب گفتمان "انقلاب اسلامی" و "بررسی 3 تئوری تولید قدرت، ثرورت، اطلاع در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی" مطرح کرد و در این دوکتاب شیوه و راه اداره کشور و هماهنگی ساختارها با اهداف انقلاب اسلامی را بیان کرد.

شاگرد حجت‌الاسلام والمسلمین صدوق عنوان کرد: مرحوم صدوق عمر خویش را در راستای تأمین نیازمندی‌های علمی انقلاب در درگیری با دستگاه کفر و ادبیات علمی توسعه صرف کرد و در این زمینه خداوند ایشان را جمیع خیر قرار داد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdca00n0.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما