سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : 75772
منبع : خبرگزاری تسنیم

5 هزار کلاس برای رفع نیاز اسکان زائران نوروز 98 در استان قم آماده‌سازی شد

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از آماده‌سازی سه هزار کلاس برای رفع نیاز اسکان مسافران نوروزی یاد کرد و گفت: دو هزار کلاس نیز در وضعیت درجه دو قرار داده‌ایم که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.
۵ هزار کلاس برای رفع نیاز اسکان زائران نوروز ۹۸ در استان قم آماده‌سازی شد
۵ هزار کلاس برای رفع نیاز اسکان زائران نوروز ۹۸ در استان قم آماده‌سازی شد
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین نوروزی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه 650 همکار فرهنگی به صورت آماده‌باش در ایام نوروز در خدمت زائران و مسافران خواهند بود، اظهار داشت: پنج ستاد اصلی را در سطح استان تشکیل داده که از شب گذشته با توجه به حضور قابل توجه زائران در قم، کار این ستادها آغاز شده است.

وی از آماده‌سازی سه هزار کلاس برای رفع نیاز اسکان مسافران نوروزی یاد کرد و افزود: دو هزار کلاس نیز در وضعیت درجه دو قرار داده‌ایم که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: استفاده از فضاهای خاص همانند 60 سالن ورزشی و نمازخانه‌های مدارس در صورت بارش باران نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 همچنین، مختاری معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه 11 هزار و 700 تخت ظرفیت بخش گردشگری استان قم در نوروز 98 به‌عنوان اولویت نخست مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: 41 هزار نفر ظرفیت اسکان بوستان‌ها و کمپینگ‌های شهرداری است که در صورت نیاز از آن استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان 14 هزار نفر در خوابگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها وجود دارد، مطرح کرد: در مجموع ظرفیت 68 هزار نفر اسکان در شهر مقدس قم پیش‌بینی شده است.

مختاری از ایجاد غرفه‌های اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر مقدس قم یاد کرد و ادامه داد: شهرداری قم هشت ستاد اسکان، آموزش و پرورش پنج ستاد اسکان، حرم مطهر و فرمانداری نیز هر کدام یک ستاد اسکان درنظر گرفته‌اند و در مجموع برای 15 غرفه راهنمای زائر در ستادهای اسکان، کارت مجوز صادر شده است که نیروهای آن‌ها مستقر می‌شوند و به زائران و مسافران راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchiqnq.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما