پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۵
کد مطلب : 75805
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه کبابی و جگری قم مطرح کرد

پشتیبانی قانونی کافی برای پلمب واحدهای بدون پروانه وجود ندارد

قم نيوز : رئیس اتحادیه کبابی و جگری استان قم گفت: متأسفانه پشتیبانی کافی قانونی برای تعطیل کردن یا مُهر و موم واحدهای کبابی و جگری بدون پروانه در قم وجود ندارد.
پشتیبانی قانونی کافی برای پلمب واحدهای بدون پروانه وجود ندارد
پشتیبانی قانونی کافی برای پلمب واحدهای بدون پروانه وجود ندارد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل رزّاقی امروز با بیان این که تعداد واحدهای بدون پروانه و همچنین واحدهای در دست اقدام برای اخذ پروانه در قم بیش از تعداد واحدهای پروانه دار است گفت: تعداد کبابی ها و جگری های پروانه دار در قم حدود 250 واحد و همچنین تعداد واحدهای بدون پروانه یا واحدهایی که در مرحله پروانه دار شدن هستند بیش از 300 مورد است.

وی افزود: متأسفانه حدود 9 ماه است که بحث تعطیلی یا مُهر و موم کامل  واحدهای غیربهداشتی کبابی و جگری در قم به نتیجه نرسیده است.

رئیس اتحادیه کبابی و جگری قم ادامه داد: اگرچه بین این اتحادیه و همچنین نیروی انتظامی و اتاق اصناف جلسات و نشست های مختلفی برگزار شده اما متأسفانه عدم وجود پشتیبانی قانونی کافی برای پلمب واحدهای بدون پروانه در حرفه کبابی و جگری و حتی برخی اصناف دیگر سبب شده تا با وجود اعلام اخطار به واحدهای متخلف، برخورد عملی با آنان به طور کامل محقق نشود.

وی تداوم این وضعیت را نامطلوب دانست و اظهار کرد: اگر این اختیار قانونی و اجرای قانون به طور کامل محقق نشود قطعا دود آن به چشم مردم و البته اتحادیه می رود چراکه ما در این وضعیت هم از سوی واحدهای پروانه دار زیرمجموعه صنف، مورد سؤال واقع می شویم که چرا برخورد قانونی با واحدهای بدون پروانه صورت نمی گیرد و هم از سوی مردم به دلیل عدم وجود بهداشت و کیفیت در این واحدها بازخواست می شویم که در هر دو صورت، باز هم مردم متضرر خواهند بود.

رزاقی در عین حال ابراز امیدواری کرد تا با تحقق پشتیبانی قانونی کافی، اختیار برخورد لازم و به موقع به نیروی انتظامی و مجریان اعمال قانون داده شود تا کسی امکان سوء استفاده پیدا نکند.

وی درباره شکایت های رسیده به اتحادیه نیز گفت: بیشتر شکایات واصل شده به مسئله کیفیت و قیمت کباب و جگر بر می گردد که البته این مسئله ارتباط مستقیمی با افزایش بی سابقه قیمت گوشت و همچنین افزایش و نوسان قیمت جگر در ماه های اخیر دارد.

 

قیمت ها نوسان دارد

رئیس اتحادیه کبابی و جگری قم در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در مورد آخرین قیمت کباب و جگر گفت: نرخ هر سیخ کباب باکیفیت اکنون به 8 هزار و 500 تومان رسیده است و البته بررسی دو هفته اخیر ما درباره قیمت هر سیخ جگر نشان می دهد که این قیمت برای 20 گرم جگر، 2 هزار و 500 تومان است.

 

نوروز 98 و بازرسی ویژه برای حفظ حقوق مردم

وی در پایان سخنان خود به طرح بازرسی و نظارت این اتحادیه در ایام نوروز 98 هم اشاره کرد و بیان کرد: در این ایام و به طور ویژه دو اکیپ بازرسی را خواهیم داشت تا بتوانیم ضمن اخطارهای لازم به برخی تخلفات احتمالی، پشتیبان حقوق مردم و سلامت همه مجاوران و زائران حضرت فاطمه معصومه (س) باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcenv8f.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما