پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب : 75807
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام مؤمنی: آداب اصیل نوروز حرکت در مسیر آموزه‌های اسلام است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم از عید به‌عنوان بهانه‌ای برای افزایش نشاط در جامعه، دیدو بازدیدها و رفع کینه‌ها یاد کرد و گفت: آداب اصیل عید نوروز در حقیقت عبادت خداوند متعال و حرکت در مسیر آموزه‌های دینی اسلام است.
آداب اصیل نوروز حرکت در مسیر آموزه‌های اسلام است
آداب اصیل نوروز حرکت در مسیر آموزه‌های اسلام است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی بامداد امروز در آیین تحویل سال 1398 که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) خداوند متعال برای حضرت علی(ع) فضائلی قرار داده که این فضائل قابل شمارش نیست و اگر فردی فضائل این شخصیت را بشنود، بگوید با بنویسد و به آن‌ها اغراق و باور داشته باشد گناهان او بخشیده می‌شود.

وی از احداث شبستان‌هایی به نام امام علی(ع)‌ و حضرت زهرا(س) در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) یاد و ضمن تقدیر از اهتمام آیت‌الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت در راستای انجام این امر، تصریح کرد: هر کجا که نام حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) بلند است نشانی از شیعیان ایران اسلامی در آنجاست.

استاد حوزه علمیه قم بر لزوم احداث شبستان امام علی علیه‌السلام به همت مردم در حرم کریمه اهل‌بیت(س) تاکید کرد و گفت: مردم ایران به ویژه قمی‌ها که در نجف شبستان با شکوهی را ایجاد کردند باید نسبت به احداث شبستان امام علی(ع) نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی از عید به‌عنوان بهانه‌ای برای افزایش نشاط در جامعه، دیدو بازدیدها و رفع کینه‌ها یاد کرد و گفت: آداب اصیل عید نوروز در حقیقت عبادت خداوند متعال و حرکت در مسیر آموزه‌های دینی اسلام است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: امشب فرصتی برای مغفرت و آمرزش گناهان است اما لازمه رسیدن به این اجر و پاداش، رفع کینه‌ها و کدورت‌ها و از خودگذشتگی بیشتر است.

وی نوروز را روز شکستن بت‌ها به دست قدرت الهی دانست و مطرح کرد: امیدواریم با مدد این قدرت الهی، نظام اسلامی بتواند بت‌های دنیای استکبار را نیز بشکند و مقابل ظلم و ستم مستکبران از مظلومان جهان حمایت کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgu79u.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما