جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 75830
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه :

رسانه های جمعی سبک زندگی علوی را در سطح جامعه ترویج دهند

قم نيوز : رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه بر لزوم اهتمام ویژه رسانه های جمعی به منظور ترویج سبک زندگی علوی در سطح جامعه تاکید کرد.
رسانه های جمعی سبک زندگی علوی را در سطح جامعه ترویج دهند
رسانه های جمعی سبک زندگی علوی را در سطح جامعه ترویج دهند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید جمال الدین دین پرور ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) ابراز داشت: ایام ولادت امیرالمومنین (ع) هر چند که موسم شادی و شادمانی همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و بلکه همه عدالت طلبان حقیقی در سراسر عالم است و امسال نیز با ایام نوروز به نوعی تقارن یافته اما از دیگر سو، این ایام بهانه و فرصت بسیار خوب و مغتنمی است که  به زندگانی نورانی حضرت رجوع کرده و به ویژه با بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از فرمایشات ایشان و الگوگرفتن از سبک زندگی علوی به قدر فهم و وُسع خود، ره توشه ای ارزشمند برای سعادتمندی دنیا و آخرت فراهم نماییم.

وی همچنین افزود: البته برای درک و دریافت حقیقت شخصیت امام علی(ع) لازم است که بیش و پیش از هر چیز پای گفتار و سخن نبی مکرم اسلام و دختر بزرگوارشان فاطمه زهرا(س) بنشینیم تا اندکی بدانیم که مولود کعبه به راستی کیست و از چه مقام و منزلت و جایگاهی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امیرالمومنین علی (ع)مظهر تام و تمام صفات جمال و جلال الهی هستند، گفت:  حضرت هم از حیث خلقت نوری که دارند و ما نمی توانیم آن را تصور کنیم و هم از حیث خلقت مادی، یک شخصیت ممتاز و بی نظیر به شمار می روند، چه آن که در بحث خلقت مادی نیز حضرت از همان ابتدای دوران طفولیت ظاهری در دامان نبی اکرم(ص) رشد و پرورش یافتند و تا پایان حیات این دنیایی شان، زندگی سرتاسر موحدانه داشتند.

وی تاکید کرد از سویی همین که ایشان تنها بشری بوده که در خانه خدا به دنیا آمده و در خانه خدا نیز شهید شده ، دلیل دیگری بر عظمت فوق تصور اول مظلوم عالم است.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه همچنین با تاکید بر لزوم تبیین و ترویج سبک زندگی امام علی (ع) بیان داشت: یکی از ابعاد مهم زندگانی حضرت ناظر به بُعد خدامحوری و خداگرایی ایشان در تمام عرصه ها و بندگی خالصانه در برابر پروردگار متعال است و این که در زمان حیات نورانی رسول الله(ص) کاملاً تابع فرمایشات ایشان بوده و در ولایت مداری نسبت به پیامبر(ص) بهترین الگو و اُسوه بودند.

وی اضافه کرد:‌مولی الموحدین(ع) در همه لحظات عُمر نورانی خویش چه در عرصه ها و شئون فردی و چه شئون اجتماعی، بر محور حق و حقیقت رفتار کردند ، تا آن جا که رسول الله(ص) در کلامی جاودانه در وصف ایشان آن بیان نورانی و معروف را فرمودند که: «علی مع الحق و الحق مع علی».
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccx4qm.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما