جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 75844
منبع : خبرگزاری تسنیم

روشن‌گری و رشادت حضرت زینب(س) سبب نشر واقعیت عاشورا در عالم شد

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روشن‌گری حضرت زینب (س) سبب شد تا واقعیت نهضت عاشورا در عالم نشر داده شود چون ایشان در ترویج این نهضت و واقعیت تلاش‌های زیادی را انجام داد.
روشن‌گری و رشادت حضرت زینب(س) سبب نشر واقعیت عاشورا در عالم شد
روشن‌گری و رشادت حضرت زینب(س) سبب نشر واقعیت عاشورا در عالم شد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی با اشاره به فرارسیدن سال‌روز شهادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا 40 منزل را طی می‌کند و جهت ترویج نهضت امام حسین (ع) دچار شک و تردید نشد.

وی با اشاره به اقدامات حضرت زینب (س) برای ترویج نهضت عاشورا ادامه داد: ایشان شب عاشورا نماز شب خود را می‌خواند که این نشان می‌دهد حضرت زینب (س) واقعیت‌ها را درک کرده بود و برای نشر مکتب عاشورا برای نسل‌های بعد برنامه داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه حضرت زینب (س) برای تبیین نهضت کربلا زحمات زیادی کشید تا این نهضت به دست ما برسد، عنوان کرد: این بانوی پرهیزکار در مسیر کربلا تا شام با مصیبت‌های زیادی روبه‌رو شد اما دست از رشادت برنداشت.

آیت‌الله مسعودی‌خمینی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در زمینه ولایت مداری الگو و اسوه بود، تصریح کرد: زینب کبری ذوب در ولایت بود و امام حسین (ع) را ولی و امام خود می‌دانست و از ایشان اطاعت کامل می‌کرد چون ایشان ولایت مداری را درک کرد و باطن این عالم را دیده بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر سفر حضرت زینب (س) از کربلا به شام نبود شهادت امام حسین (ع) ابتر می‌ماند، خاطرنشان کرد: روشن گری حضرت زینب (س) سبب شد تا واقعیت نهضت عاشورا در عالم نشر داده شود چون ایشان در ترویج این نهضت و واقعیت تلاش‌های زیادی را انجام داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchk6nq.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما