جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : 75847
منبع : خبرگزاری تسنیم

حضرت زینب (س) نماد واقعی صبر و استقامت و الگوی کامل برای همه انسان‌ها است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات اخلاقی حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) نماد واقعی صبر و استقامت و الگوی کامل برای همه انسان‌ها است.
حضرت زینب (س) نماد واقعی صبر و استقامت و الگوی کامل برای همه انسان‌ها است
حضرت زینب (س) نماد واقعی صبر و استقامت و الگوی کامل برای همه انسان‌ها است
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم حسنی با اشاره به فرا سال روز شهادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) نماد واقعی صبر و استقامت و الگوی کامل برای همه انسان‌ها از قبیل مردان و زنان است.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی حضرت زینب (س) افزود: حضرت زینب (س) در زمینه عبادت بی نظیر بود تاآنجا که امام حسین (ع) به وی فرمود که مرا در نماز شب خود فراموش نکن.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نجابت و عفت حضرت زینب (س) همواره مورد تاکید بوده است، ادامه داد: یکی از همسایه‌های ایشان گفت که سال‌ها با وی همسایه بودم که یک بار هم صدایی از وی نشنیدم و چهره وی را مشاهده نکردم.

حسنی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مصیبت‌ها و بلاها بر حضرت زینب (س) متحمل شد، عنوان کرد: به طور کلی ما سه گونه صبر داریم که یکی از صبر مردم عادی است که در برابر مشکلات و مصیبت‌ها از خود چهره ای صبور نشان می‌دهند و باطن و مشکلات خانوادگی آن‌ها عیان نشوداین گروه از افراد معمولاً افرادی افسرده می‌شوند.

وی تصریح کرد: دسته دوم از مردم افرادی هستند که برای اجر اخروی صبر می‌کنند و طبق آیه قرآن کریم "انما یوفی الصابرون اجرهم بغیر حساب"این گروه از افراد فقر را وسیله ای برای اجر اخروی قرار می‌دهند، اما گروه سوم افرادی هستند که بلا و گرفتاری را یک هدیه از سوی دوست می‌دانند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق آیه الهی گرفتاری، مصیبت، مشکلات و ناملایمتی ها همه امتحانی از سوی خداوند است و از آن جا که خداوند از همه مشکلات فرد آگاه است لذا این فرد مشکلات را یک نوع عشق بازی باخدا می‌داند وبرای همین است که زینب کبری در کربلا این جمله معروف ما "ما رایت الا جمیلاً" را فرمودند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0an0.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما