دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 75910
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

معاون گردشگری قم؛ فعالیت ۱۸ پایگاه راهنمای مسافران قم در ایام نوروز

قم نيوز : معاون گردشگری قم از فعالیت ۱۸ پایگاه نوروزی راهنمای مسافران و زائران قم خبر داد.
فعالیت ۱۸ پایگاه راهنمای مسافران قم در ایام نوروز
فعالیت ۱۸ پایگاه راهنمای مسافران قم در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز مختاری،معاون گردشگری استان قم اظهار کرد: در ایام نوروز سه پایگاه راهنمای زائران و مسافران نوروز در ورودی‌های استان کار هدایت و راهنمایی زائران را عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه این سه پایگاه راهنمای زائر از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ همه روزه فعال اند افزود: محل استقرار این پایگاه‌ها در مجتمع‌های بین راهی و پذیرایی زیتون ورودی تهران-قم، کرانه ورودی اراک-قم و امیرکبیر ورودی کاشان- قم است.

معاون گردشگری استان عنوان کرد: علاوه بر پایگاه‌های سه گانه اداره کل میراث فرهنگی استان، ۱۵ پایگاه اسکان و راهنمای زائر نیز با مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش استان، حرم مطهر و فرمانداری نیز در نقاط مختلف استان در ایام نوروز فعال است.

مختاری با اشاره به اقلام توزیعی در پایگاه‌های راهنمای زائر گفت: ۲۰ هزار حلقه سی دی اقلیم بهشت، ۲۰ هزار حلقه سی دی قم تمدن و زیبایی حاوی ۴۰ کلیپ درباره صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری استان، ۵هزار جلد کتاب سیمای فرهنگ و طبیعت استان قم و ۱۰ هزار جلد کتابچه سه زبانه راهنمای گردشگری استان قم از جمله اقلام توزیعی در این پایگاه‌ها است.

به گفته معاون گردشگری استان  در این پایگاه‌ها نقشه راهنمای گردشگری استان با اولویت مسیر‌های گردشگری شهر قم در ۵ مسیر تعریف شده که این مسیر‌ها عبارتند از:

حرم مطهر، موزه آستانه، تیمچه و بازار قم، مسجد امام حسن عسگری (ع)، خانه تاریخی یزدان پناه و خانه طباطبایی‌ها


بیت امام (ره)، موزه مراجع، خانه زند، امام زاده علی ابن جعفر (ع) و مقابر گنبد سبز


بازار کهنه، مسجد جامع، مدرسه جهانگیر خان، میدان کهنه، مسجد و مناره میدان کهنه، امام زاده شاهزاده حزه، سر در مدرسه غیاثیه، چهل اختران و امامزاده سید سربخش


حرم مطهر، امام زاده احمد ابن قاسم، مسجد مقدس جمکران، تپه قلی درویش و امام زاده جعفر غریب


جمکران، قلعه گبری، کوه دو برادران و کوه خضر


انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbg9bz.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما