دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 75928
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

200 روحانی به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام شدند

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: 200 تن از روحانیان استان های قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران، مازندران و گلستان با همکاری گروه های تبلیغی و جهادی برای کمک رسانی به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام شدند.
200 روحانی به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام شدند
200 روحانی به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام شدند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی افزود: این روحانیان کار امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران را انجام می دهند. 

وی با بیان این که حدود سه هزار روحانی از سراسر کشور برای کمک رسانی به مردم این مناطق اعلام آمادگی کرده اند گفت: اعزام این روحانیان به دلیل شرایط منطقه و بارش ها و آبگرفتگی شدید امکان پذیر نشده و درصورتی که زمینه مهیا شود، آنان به مناطق سیل زده اعزام خواهند شد. 

وی از جمع آوری کمک های مردمی در مساجد و هیات های استان قم برای کمک به مردم سیل زده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهادها، سازمان ها و مسئولان ، کار امدادرسانی تسریع یابد. 

طی روزهای گذشته به دلیل بارش مستمر باران در استان های شمالی کشور به ویژه مازندران و گلستان، مردم شهرها و روستاهای این 2 استان با مشکل سیل و آبگرفتگی شدید مواجه و متحمل خساراتی شده اند. 

عزت زمانی همچنین با اشاره به بارندگی باران که از شب گذشته در استان قم آغاز شده است گفت: از ظرفیت های مساجد و امکانات اداره کل تبلیغات اسلامی برای اسکان اضطراری زائران و مسافران نوروزی استفاده و مسافران به اماکن مسقف هدایت شده اند. 


** 40 مبلغ آماده پاسخگویی به شبهات 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 40 مبلغ در 6 پایگاه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با همکاری معاونت فرهنگی حرم، هشت پایگاه در مسجد مقدس جمکران و محدوده آن، چهار پایگاه در بوستان های شهری، 6 پایگاه در محل استقرار مسافران نوروزی و مسجد اهل بیت(ع) در عوارضی آزادراه قم - تهران از 29 اسفندماه سال گذشته برای اقامه نماز و پاسخگویی به سوال ها و احکام شرعی مستقر شده اند.

وی با بیان این که این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، از همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده شاهد حضور بیشتر مبلغان و پررنگ تر شدن برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام نوروز و دیگر مناسبت های سال باشیم.

عزت زمانی همچنین گفت: راه اندازی 2 نمایشگاه عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی در قم نیز پیشنهاد شده بود که به دلیل منابع محدود مالی، این کار انجام نشد که امیدواریم در طول ایام سال شاهد گشایش این نمایشگاه ها باشیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaaon0.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما