سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : 75940
منبع : خبرگزاری ايرنا

احیای واحدهای صنعتی راکد مهمترین شاخص رونق تولید است

قم نيوز : استاندار قم گفت: احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل از مهمترین شاخص ها و مولفه های رونق تولید است و دولت این موضوع را برای تحقق شعار سال با جدیت پیگیری می کند.
احیای واحدهای صنعتی راکد مهمترین شاخص رونق تولید است
احیای واحدهای صنعتی راکد مهمترین شاخص رونق تولید است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست درحاشیه دیدار از دو واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: دولت در کنار توجه به واحدهای کوشا و موثر در تامین مواد اولیه و زنجیره تولید با اتخاذ یک رویکرد توسعه مدارانه به آنها در تلاش است تا فازهای توسعه ای خود را به خوبی پیش ببرند.

وی افزود: حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از برنامه های مهم دولت می باشد. در این زمینه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان دستور داده شده تا با شناسایی واحدهای تعطیل عامل تعطیلی آنها بررسی شود.

سرمست خاطرنشان کرد: حفظ اشتغال و کارآفرینی نخستین اولویت دولت در رابطه با رونق تولید است از این رو همه دستگاه های اجرایی باید در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیل گری های لازم را انجام دهند، چرا که سیاست کلی استان و کشور برداشتن موانع از مسیر حرکت واحدهای تولیدی است.

وی افزود: باید با اعطای تسهیلات و همچنین استمهال بدهی ها، زمینه برای حفظ و به کارگیری گردش مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی فراهم شود.

استاندار قم در پنجمین روز از سال رونق تولید از واحد صنعتی تولید کننده ظروف گیاهی یک بار مصرف و همچنین واحد پتروشیمی تولید کننده مواد اولیه ظروف کریستال واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کرد. 

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdce7o8f.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما