سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : 75942
منبع : خبرگزاری مهر

رئیس اورژانس قم: ۵۵۷ نفر در حوادث ترافیکی قم مصدوم شدند/اعلام ۶۲۴ تصادف به اورژانس

قم نيوز : رئیس اورژانس قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی اورژانس ۱۱۵ که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده تا پایان روز ۴ فروردین ماه، ۵۵۷ نفر در حوادث ترافیکی استان قم مصدوم شدند.
۵۵۷ نفر در حوادث ترافیکی قم مصدوم شدند/اعلام ۶۲۴ تصادف به اورژانس
۵۵۷ نفر در حوادث ترافیکی قم مصدوم شدند/اعلام ۶۲۴ تصادف به اورژانس
به گزارش قم نیوز دور نخست سفرهای نوروزی به پایان رسیده و دور دوم این سفرها هم در حال شروع شدن است، هم‌چنین اجرای طرح نوروزی اورژانس ۱۱۵ که از ۲۵ اسفندماه آغاز شده امروز وارد نهمین روز خود شده است. با تلاش و حضور به موقع پرسنل این اورژانس در شهر قم و محورهای مواصلاتی استان قم حکایت از کاهش آمار تلفات جانی و تصادفات شهری و جاده‌ای دارد.

هرچند در این روزها کام همه ما از اتفاقاتی مانند سیل در استان‌های شمالی و دیگر استان‌ها تلخ شده ولی باز خدا را شاکر هستیم که امسال با آمار پایین حوادث جاده‌ای و تصادفات روبرو هستیم و این مهم در آمار و اعداد پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان مشهود است که نه تنها شهر قم را تحت پوشش خدمات خود دارند بلکه با وجود شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان، محورهای اصلی و مواصلاتی منتهی به شهر مقدس قم را نیز تحت پوشش طرح نوروزی خود دارند.

هرچند حوادث اندکی را در این چند روز شاهد بودیم که به واسطه کیفیت پایین خودروها و بی‌توجهی بعضی رانندگان رخ داده اما از سوی اورژانس ۱۱۵ استان خبرهای خوشی حاکی از کاهش آمار مصدومان و تصادفات در بازه زمانی مشابه در سال گذشته رسیده که نشان از بالا رفتن فرهنگ رانندگی و ترافیک و ارتقای طرح نوروزی دارد.

خبرنگار برای اطلاع از آخرین آمار مصدومان حوادث ترافیکی و مأموریت‌های اورژانس قم با محمد شهیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم گفت‌وگویی انجام داده که بدین شرح است.

با توجه به پایان دوره نخست سفرهای نوروزی، آخرین آمار حوادث ترافیکی در این بازه زمانی را بیان کنید؟

از ۶۲۴ مورد اعلام تصادف به اورژانس قم، ۴۹۵ مورد در شهر و ۱۲۹ مورد در جاده‌ها رخ داده است در بازه زمانی آغاز طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند شروع شده است تا پایان روز ۴ فروردین ماه، ۶۲۴ مورد تصادف به اورژانس ۱۱۵ قم اعلام شده است که از این تعداد ۴۹۵ مورد در شهر و ۱۲۹ مورد دیگر در جاده‌های مواصلاتی منتهی به استان قم رخ داده است.

علاوه بر آماده‌باش ناوگان‌های اورژانس ۱۱۵ استان قم، ۳ ایستگاه سلامت در مسیرهای پر تردد مانند اتوبان قم - تهران، اتوبان قم - کاشان و عوارضی قم - تهران راه‌اندازی شده است.

از تعداد مصدومین چند نفر از سوی ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان قم به بیمارستان منتقل شدند؟

از مجموع ۵۵۷ نفر مصدوم در حوادث ترافیکی در سطح شهر و جاده‌های استان قم، ۴۴۱ نفر از سوی ناوگان اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل و بقیه در محل حادثه و به طور سرپایی درمان شدند و یک نفر هم در صحنه جان خود را از دست داده است.

آمار مصدومان و فوتی‌ها را در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۹۲۸ نفر مصدوم و ۴ نفر در صحنه فوت شدند که این امر نشان از کاهش مصدومان و آمار فوتی‌ها دارد.

در طرح نوروزی امسال چه تعداد دستگاه آمبولانس توسط اورژانس مورد استفاده قرار گرفته است؟

برای اجرای طرح نوروزی و خدمت به زائران و مسافران نوروزی و هم‌چنین شهروندان ۴۰ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس استفاده و به خدمت گرفته شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgxy9u.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما